×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تولید داروی گیاهی برای درمان آفت دهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، شاهین گوانجی مخترع ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه آفت دهان در دو نوع مینور و ماژور است، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از مردم دنیا در طول حیات خود مبتلا به بیماری آفت دهان از نوع مینور می‌شوند که تاکنون دلیل خاصی نیز برای ایجاد آفت دهان مینور مشخص نشده است.

وی اظهار داشت: البته گاز گرفتن داخل دهان از طریق دندان‌ها می‌تواند یکی از عوامل ایجاد آفت باشد زیرا بر اثر گاز گرفتن زخم‌هایی ایجاد می‌شود که باکتری‌های موجود در داخل دهان، به این زخم‌ها حمله کرده و سبب بروز آفت در دهان می شود.

گوانجی، استفاده از برخی مواد غذایی نظیر شکلات و آجیل، استرس‌های محیطی و مواد شیمیایی را از دیگر عوامل موثر در بروز آفت دهان برشمرد و عنوان کرد: برای درمان این بیماری داروهایی عرضه شد که تنها برای مدت کوتاهی در درمان آفت دهان موثر هستند.

وی از اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: به منظور تولید دارویی برای درمان قطعی بیماری آفت دهان پروژه تحقیقاتی جدیدی را اجرا کردیم، برای تولید این دارو از فرمولاسیون ۳ نوع گیاه دارویی از جمله بلوط، بادرنجبویه و مورد استفاده شد.

این مخترع ایرانی افزود: این ۳ گیاه علاوه بر دارا بودن یکسری از ترکیبات آنتی‌باکتریال، دارای موادی هستند که سبب بهبود سریع‌تر زخم می‌شود و مخلوطی از این گیاهان به درمان زخم کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این دارو به صورت پودر و عصاره مورد ارزیابی قرار گرفته شده است، خاطر نشان کرد: به علت دارا بودن ترکیبات خاصیت آنتی‌باکتریالی، ضد میکروبی و ضد قارچی این دارو، آفت دهان در مدت زمان کمتری درمان شده و دردهای ناشی از آفت دهان نیز کاهش می‌یابد.

گوانجی با تأکید بر اینکه در ساخت این داروی گیاهی از هیچ نوع مواد نگهدارنده استفاده نشده است، گفت: این داروی گیاهی به طور روزانه به مدت ۵ دقیقه بر روی قسمت‌هایی که آفت دارد، قرار داده می‌شود و نتایج آنالیزها نشان می‌دهد که اثرات خوبی برای درمان این بیماری دارد.

شایان ذکر است، نتایج این طرح در ژورنال جهانی اختراعات به چاپ رسیده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.