×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرحوم دکتر امرالله احمدی

دکتر امرالله احمدی - مخترع داروی گیاهی ضد سرطان

دکتر امرالله احمدی متولد سال ۱۳۳۲ در روستایی بین خمین و اراک، که دوره ابتدایی تحصیلات را در آن روستا در مدرسه جامی امان آباد طی کرده و دوران متوسطه و دبیرستان را در شهر اراک به اتمام رسانید. بعد از آن در سال ۱۳۵۳ وارد دانشگاه اصفهان جهت تحصیل در رشته پزشکی گردید.

بعد از هفت سال به درجه دکترای عمومی نائل شده و در سال ۱۳۶۳ دوره رزیدنتی را در رشته چشم پزشکی آغاز کرد. در سال ۱۳۶۷ به مدت یک سال دوره بعد از تخصص در دانشگاه شهید بهشتی (بیمارستان لباف نژاد) در قسمت آنتریورسگمنت گذراند . ایشان در فاصله سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ میلادی در رشته آنتریورسگمنت در شهر فونکس ایالت آریزونای آمریکا به ادامه تحصیل پرداخت.

 در حین دوران تخصصی با توجه به وجود بیماری های صعب العلاج و لاعلاج کار تحقیق را در این مسیر شروع کرد.  از فعالیت های ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* کشف و ثبت داروی ضدسرطان حصا -آ که کاربردی موفق در بیماران سرطانی، چشمی و پوستی از خود نشان داده است. (دکتر امراله احمدی قسمتی از عواید کشف این دارو را وقف هزینه تحصیل نخبگان نمود)
* تحقیق و کشف دارویی برای بیماران M.S
* کار بر روی داروی جلوگیری از سکته قلبی
* کشف دارویی با منبع گیاهی برای بیماران دیابتی
* و چندین مقاله و تحقیق علمی…

 داروی حصا ( HESA-A)، یک داروی کاملا ایرانی با منشأ گیاهی و دریایی است که اثرات بسیار قابل توجهی در درمان ایدز، انواع سرطان‌ها و هپاتیت‌ها، آسم و برخی بیماری‌های دشوار ، داشته است و در حال حاضر به طور رسمی در کشور تولید می‌شود.

 دکتر احمدی از معدود افرادی بود که با همت بلند، پایمردی و مقاومت، تحقیقات و پژوهش های بسیاری به منظور یافتن روش های درمانی برای بیماری های صعب العلاج مثل MS، انواع سرطان ها و هپاتیت در دو دهه اخیر انجام دادند؛ این استاد گرانقدر در سمینارها، نمایشگاه‌ها و مجامع علمی و بین‌المللی متعددی شایسته اهدای مدال‌های طلا، نقره و برنز و نشان‌ها و دیپلم‌های افتخار شناخته‌ شدند، نشان‌هایی که همگی را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.