×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی مراد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: منطقه کبیر کوه به داشتن گیاهان دارویی نایاب معروف است، به طوری که تا کنون بیش از ۱۰۰ نوع گیاه دارویی در این منطقه شناسایی شده است.
 
مسئول کارگروه اشتغال گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت افزود: امسال به عنوان اولین سال ورود به عرصه گیاهان دارویی، فقط کار برداشت را انجام می دهیم و از سال آینده وارد فاز کاشت گیاهان دارویی خواهیم شد.
 
وی با اشاره به آموزش ۱۰ نفر از روستاییان منطقه کبیر کوه گفت: کاشت، برداشت و بسته بندی گیاهان دارویی را توسط یکی از کارشناسان این رشته به جوانان روستایی آموزش دادیم تا خودشان برای خود شغل ایجاد کنند.
 
علی مراد با تأکید بر اینکه تمامی عواید حاصل از کاشت و برداشت گیاهان دارویی به روستاییان منطقه می‌رسد،‌ گفت: ما فقط آموزش‌های تخصصی را به جوانان ارائه دادیم و در معرفی بازارهای فروش محصولات، به آنان کمک خواهیم کرد.
 
مسئول کارگروه اشتغال گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت در ادامه بیان داشت: ۱۰ جوان روستایی که از آموزش‌های تخصصی ما بهره مند شده‌اند،‌ امسال می توانند هر کدام سه میلیون تومان از محل فروش گیاهان دارویی درآمد کسب کنند.
 
وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، با درآمدهای حاصل از برداشت گیاهان دارویی،‌ دستگاه‌های بسته‌بندی گیاهان را خریداری می‌کنیم؛ همچنین با استفاده از وام کمیته امداد، زمینی را به کاشت گیاهان نایاب و مرغوب گیاهی اخصاص می‌دهیم.
 
علی مراد با اشاره به هدف اصلی جهادگران در خصوص ایجاد روحیه خوداشتغالی در میان روستاییان گفت:‌ بحث ما این است که به عده‌ای از مردم منطقه آموزش‌های تخصصی کاشت و برداشت را یاد بدهیم و آن عده این آموزش‌ها را در بین مردم گسترش بدهند.
 
مسئول کارگروه اشتغال گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت اجرای طرح زنبورداری را یکی دیگر برنامه‌های اسفند ماه این گروه جهادی عنوان کرد و گفت: ‌در منطقه زرین آباد استان ایلام، ‌روستای گوراب و تعدادی از روستاهای دیگر عسل مرغوبی به عمل می‌آید.
 
وی افزود: ‌زمینه‌های آموزش و آماده سازی منطقه در زمینه‌ زنبورداری در اردوی جهادی تابستان فراهم شده و طی چند روز آینده برای آغاز فعالیت اقتصادی به منطقه خواهیم رفت.
 
علی مراد تصریح کرد:‌ بازگشت سرمایه در زمینه زنبورداری حدود یک سال به طول می‌انجامد.
 
مسئول کارگروه اشتغال گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت در پایان از به بار نشستن یکی از ترانس‌های جهادگران در زمینه آموزش کارهای هنری به بانوان خبر داد و گفت:‌ از مدتی پیش کارگاه‌های آموزش روسری دوزی و گل‌دوزی در منطقه هلیدان آغاز شده بود که اکنون اولین محصولات این کارگاه‌ها برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.
 
لازم به ذکر است، گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت با تمرکز بر مناطق محروم زرین آباد و هلیدان استان ایلام تا کنون در زمینه‌هایی همچون اجرای طرح مرتع داری، ‌تولید گیاهان دارویی، کارگاه‌های تولید فرش دستباف و آموزش ساخت صنایع دستی و راه‌اندازی کارخانه تولید تانن از بلوط موفقیت‌های چشمگیری را بدست آورده‌ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.