×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جعفری

این سبزی سرشار از ویتامین A می باشد . کلسیم ، منیزیم ، آهن ، مواد آنتی اکسیدانت و ویتامین C نیز در این گیاه دیده می شود . این گیاه در بهبود زخمها ، آبسه ها و برای خروج چرک از آبسه ها و بهبود کارکرد کلیه ها ، کبد ، دستگاه ادراری ، معده و حرکات روده بزرگ سودمند می باشد .

مصرف طولانی مدت آن سبب کاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود . دردهای معده را تسکین می دهد . برای استفاده ، بهتر است همیشه در آخر طبخ به غذا اضافه شود. می توانید پس از خرد کردن آنرا در یخچال نگهداری کنید .

سیر

دارای مقدار نسبتاً زیادی آب و کربوهیدرات است . باعث کاهش فشار خون و بهبود مشکلات انعقادی، کاهش LDL ( لیپید با دانسیته پایین ) و تقویت سیستم ایمنی می شود . مانع آترواسکلروز و پیشگیری کننده از حملات قلبی است .

محتوی ماده‌ایست که مانع از رشد و تجسم باکتری ها و قارچها می‌شود . همین ماده باعث بوی تند سیر است . قرصهای سیر بدون بو و فاقد این خاصیتها می‌باشند . همچنین دفع سموم از طریق پوست و بهبود عملکرد ترشح آنزیمهای گوارشی را سبب می شود .

برای نگهداری آن بهتر است در جای سرد و خنک نگهداری شود و همچنین تاریک و دور از پیاز و سیب زمینی باشد ، زیرا آنها بوی سیر را به خود می گیرند .

سیر حاوی مس ، روی ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن ، کلسیم ، ویتامین C ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 ، ویتامین C می باشد .

پیاز

پیاز سرشار از ویتامین C و پتاسیم می باشد . ویتامین C موجود در پیاز تا شش ماه ماندگاری دارد ، حتی جوانه پیاز هم سرشار از ویتامین C می باشد . بهترین پیاز ، پیازی است که پوست زرد ، سفید و یا قرمز داشته و سفت باشد . اگر پیازی را برش زدید و قصد نگهداری آنرا دارید ، در بسته بندی کامل و بدون هوا نگهداری کنید . همچنین موادی چون فولات ، ویتامین B6 ، اسید پانتو تنیک ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، کلسیم ، آهن ، فسفر ، منیزیم ، مس و منگنز و روی هم به میزان کمتری در پیاز وجود دارد

بامیه

این گیاه غنی از ویتامین C ، ویتامین B ، ویتامین A ، فولات ، منیزیم ، پتاسیم و کلسیم می باشد. در حین انتخاب بهتر است انواع کوچک ، تازه ، یک شکل و سبز رنگ انتخاب شوند . بامیه به مدت ۳- ۴ روز در یخچال به صورت شسته نشده و در پلاستیک قابل نگهداری می باشد . شستشو بهتر است در زمان مصرف صورت بگیرد .

یک فنجان بامیه ۳۳kcal انرژی دارد.

انار

این میوه غنی از ویتامین C و آهن می باشد و آب این میوه مدر ( ادرار آور ) می باشد . مصرف آب انار رقیق شده در بیماریهای مجاری ادرار . مشکلات کیسه صفرا مفید است .

بهتر است اناری انتخاب کنید که پوستش براق باشد و کدر و خشک نباشد .

یک انار متوسط ۱۰۵kcal انرژی تولید می کند . از نظر فولات هم نسبتأ غنی است .

همچنین دارای B2، نیاسین ، اسیدپانتوتنیک و ویتامین می باشد .

فلفل

سرشار از مواد غذایی است . نسبت به وزنش از ویتامین C زیادی برخوردار است . فلفل قرمز ، حتی از نظر پیش ساز ویتامین A ( کاروتنوئیدها ) نیز غنی می باشد و این در جلوگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی مؤثر است .

فلفل دارای ویتامین A ، فولات ، ویتامین B6 ، نیاسین ، ریبو فلاوین ، اسید پانتوتنیک ، روی ، سدیم ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن ، کلسیم و… از مواد مغذی است که در فلفل یافت می شود . فلفلی که انتخاب می کنید می بایست سفت و براق باشد و پوست آن بدون چروک باشد و نسبت به اندازه اش سنگین باشد .

طالبی

مغذی ترین میوه هاست ، غنی از پتاسیم ، ویتامین C و بتا کاروتن است . حاوی ویتامین A است و سه برابر بیشتر از سیب ویتامین C دارد . محتوی ماده ای است که در درمان بی خوابی و اضطراب مفید است . یکی از عوامل قوی برای جلوگیری از سرطان روده و ملانوم است . غذای مناسبی برای کاهش وزن است . بهتر است با پوست آن استفاده شود .

پرتقال

پوست پرتقال رنگ های مختلفی دارد و سبز بودن آن دلیل نارس بودن نیست . آب پرتقال تازه آنزیم های مفیدی دارد که در اثر کنسرو شدن و فریز شدن اثر خود را از دست می دهد . سرشار از ویتامین C است دارای ویتامین A ، فولات و سایر ویتامین ها به میزان کمتر می باشد . پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم از املاح معدنی موجود در پرتقال می باشد . برای انتخاب پرتقال بهتر است انواع پوست نازک و سنگین انتخاب شود .

تربچه

یک منبع عالی برای فولات ، پتاسیم و ویتامین C محسوب می شود . تربچه باعث پاکسازی حفره های سینوس و بهبود گلو درد می شود . از کالری کمی برخوردار است ولی غنی از گوگرد و آهن و ید می باشد .

تربچه باید تازه و سفت باشد و بهتر است انواع کوچک و متوسط آن انتخاب گردد . میزان کمی فسفر ، سدیم ، روی ، کلسیم ، ویتامین B6 نیز در آن موجود می باشد .

زیتون

روغن زیتون باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری های عروق کرونری (قلبی) می شود و نیز خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد . ویتامین E موجود در آن اثر آنتی اکسیدانت دارد و این اثرات را موجب می شود.

همچنین روغن زیتون دارای یک ماده آنتی اکسیدان دیگر به نام پلی فنول است که باعث کاهش LDL و مانع آترواسکروز می گردد. بهتر است روغن زیتون در داخل یخچال نگهداری شود . در خارج از یخچال اثر محافظتی خود را از دست می دهد . همچنین زیتون حاوی کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C می باشد .

سیب

این میوه حاوی بتا کاروتن ، پتاسیم ، فیبر و ویتامین C است . پتاسیم در پوست این میوه است . حاوی ماده ای می باشد که باعث جذب و دفع سموم می شود . در بهبود عملکرد سیستم گوارش مؤثر است . بهتر است سیب با پوست مصرف شود . اگر پوستش چرب است بهتر است بدون پوست مصرف شود .

در انتخاب سیب بهتر است ، ترد و سفت باشد . حاوی فولات ، ویتامین A ، تیامین ، کلسیم ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم نیز می باشد.

شلغم

سرشار از ویتامین Cو کلسیم وپتاسیم می باشد . دارای ویتامین A ، ویتامین های گروه B ومنیزیم است. شلغم خوب باید سفت و سنگین باشد .ریشه کمی داشته باشد . رنگش سفید متمایل به ارغوانی یا صورتی باشد .

بهتر است به صورت خام مصرف شود .

سلنیوم ، منگنز ، مس ، روی ، سدیم ، فولات ، نیاسین ، تیامین هم در شلغم یافت می شود .

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع بتا کاروتن ، ویتامین C ، ویتامین A ، فیبر ، پتاسیم ، آهن ، منیزیم ، لیکوپن ، کلسیم، می باشد . با خوردن یک گوجه فرنگی نیاز نیمی از ویتامین C روزانه شما برآورده می شود.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی عاملی ضد سرطان و بیماری های قلبی است . گوجه فرنگی حرارت دیده خواص خود را ازدست می دهد . مصرف گوجه فرنگی سبز برای کلیه مضر است .

درحین انتخاب بهتر است ، انواع قرمز و گوشتی را انتخاب کنید . انواع خیلی رسیده که زدگی و له شدگی دارد را انتخاب نکنید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.