×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، سید مسعود میردامادی شامگاه چهارشنبه در نشست افتتاح پژوهشکده طب‌الصادق اظهار داشت: طرح ایجاد این پژوهشکده با همت جهاد کشاورزی استان، خیریه کارآفرین و دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان شکل گرفت و این خیریه با ۷۰ نفر هیئت امنا و ۱۱ نفر هیئت مدیره ایجاد شد.

وی افزود: این پژوهشکده در زمینه گیاهان دارویی، داروسازی سنتی، طب سنتی و غذاهای سالم و ارگانیک فعالیت می‌کند و ایجاد چرخه و تشکیل زنجیره  کامل میان چهار حوزه علم و فناوری، نوآوری، کارآفرینی در زمینه گیاهان دارویی، طب سنتی، غذای سالم، آموزش، تحقیقات، مشاوره و تولید، خدمات فنی و مهندسی، پزشکی، استانداردسازی صادرات و واردات از اهداف این پژوهشکده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خوراسگان تصریح کرد: این موسسه دو مجوز به نام موسسه عام‌المنفعه طب‌الصادق از وزارت کشور و شرکت تعاون دانش بینیان از وزارت کار دارد.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم مردم را به سمت و سویی سوق دهیم که کمک‌های مردمی از حالت‌های سنتی به سمت و سوی علم و تحقیقات رشد پیدا کند.

از ظرفیت‌های کشورمان درباره گیاهان دارویی به درستی استفاده نکرده‌ایم

به گزارش مهر در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: کشور ما دارای ۶ تا ۷ هزار گونه گیاهی است که دو تا سه برابر قاره اروپاست، اما ما از ظرفیت‌های کشورمان درباره گیاهان دارویی به درستی استفاده نکرده‌ایم.

محمد رضا نصر اصفهانی افزود: در عرض ۳۰ سال تولیدات کشورمان از ۲۵ میلیون تن در سال به ۱۰۰ میلیون رسیده و این میزان در اصفهان نیز از ۱٫۵ میلیون به ۶ میلیون تن رسیده است. 

صدور پروانه استاندارد برای ۲۵۱ واحد تولید کننده

وی با اشاره به صدور پروانه استاندارد برای  ۲۵۱ واحد تولید کننده در استان اصفهان بیان داشت: امسال علامت استاندارد نیز به ۱۷ محصول کشاورزی داده شد که امیدواریم سال آینده برای محصولات بیشتری صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه کشور ما دارای پیشینه زیادی در طب سنتی است، تصریح کرد: ۹۰ درصد گونه‌های گیاهی جهان در ایران وجود دارد و ایران دارای ۶ تا ۷ هزار گونه گیاهی است که دو تا سه برابر قاره اروپاست اما ما از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وجود ۵ تا ۶ هزار گونه گیاه زراعی دارویی در اصفهان

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار هکتار گیاه دارویی در اصفهان وجود دارد و ۵ تا ۶ گونه از این گیاهان نیز به صورت زراعی کشت شده است و با ادامه این روند می‌توانیم به اهداف طب سنتی دست پیدا کنیم.

فرآوری گیاهان دارویی ضروری است

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه مشکل گیاهان دارویی بازار مصرف آن‌هاست، گفت: هنوز استانداردی برای گیاهان دارویی نداریم و سعی می‌کنیم گیاهان دارویی را استاندارد  کنیم تا مردم از کیفیت و اثرات آن مطمئن باشند، ضمن اینکه فرآوری گیاهان دارویی و تاسیس کارگاه‌هایی به این منظور برای اطمینان بازار ضروری است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.