×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، مهدی فروزان ظهر جمعه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: گیاهان داروئی زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت ایجاد می کند اما تاکنون به شکل شایسته ای به آن پرداخته نشده است.

فرماندار کاشمر افزود: گنجینه ای از گیاهان دارویی در کاشمر وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

فروزان گفت: موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر تاکنون تحقیقات بسیار خوبی را در زمینه گیاهان داروئی داشته است.

وی از مسئولان کشوری خواست حال که این موسسه به دانشگاه علم و فرهنگ ارتقاء یافته است مرکز آموزش، پژوهش و تحقیق گیاهان داروئی به این دانشگاه تفیض شود.

فرماندار کاشمر با اعلام اینکه تنها به تغییر نام از موسسه به دانشگاه نباید اکتفاء کرد از مسئولان شهرستان خواست در جهت پذیرش دانشجویان بیشتر در رشته های متعدد و هم چنین ارتقاء سطح علمی دانشجویان فعلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و پذیرش دانشجو در رشته های بالاتر تلاش کنند.

فروزان با بیان اینکه امروز خوشحالیم که کاشمر یکی از سه شعبه دانشگاه علم و فرهنگ است که در کشور افتتاح می شود، تصریح کرد: قطعأ این ارتقاء خیرو برکاتی را برای این شهرستان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کاشمر یک شهرستان مذهبی و دینی است که از آن به عنوان دومین شهر زیارتی در خراسان رضوی نام می برند، اظهار کرد: مردم کاشمر به دلیل وجود دو امامزاده واجب التعظیم سید حمزه و سید مرتضی(ع) و همچنین آرامگاه مرد دین و سیاست شهید آیت الله مدرس و همچنین سبقه طولانی که در بحث علم و دین مبین اسلام داشتند در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

فرماندار کاشمر وجود ۱۲ هزار دانشجو و چندین دانشگاه را موجب پیشرفت این شهرستان دانست.

فروزان اظهار کرد: اگرچه در انتصاب ها دخل و تصرفی ندارم اما احترام فرمانداری باید رعایت شود و قبل از انتصاب ها فرمانداری در جریان گذاشته شود تا بتوانیم با همکاری مسئولان به خصوص دانشگاهها شاهد ارتقاء کاشمر در حوزه علم و فرهنگ باشیم.

در این مراسم دکتر امیر احسانی به عنوان سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ کاشمر معرفی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.