×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : این مقدار گیاه دارویی از ۹ هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات در استان برداشت شده است  

در خراسان جنوبی ۸۰۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد که شوید ، کاسنی ، آویشن، خاکشیر، زیره‌سبز، زیره‌سیاه، کلپوره، نعناع،زنیان ، به‌لیمو، مریم گلی ، نعناع فلفلی ، آنغوزه شیرین‌، وشاء، کاکتی، درمنه ترکی، سماق، نعناع، شاه تره ، بنه ، استخودوس، بومادران، خاکشیر، گشنیز، اسفرزه، شیرین بیان، مرزنجوش، کنگر فرنگی،رزماری، مخلصه، بادام تلخ و گل گاو زبان از جمله آنهاست .

جرجانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی نیز گفت : با برداشت این گیاهان دارویی از آغاز امسال ۲۵۰ هزار لیتر عرق گیاهی در استان تولید و در بازارهای داخلی از جمله استانهای شمالی کشور ، تهران ، اصفهان ، کرمان و سیستان و بلوچستان به فروش رسیده است .

در خراسان جنوبی ۲ کارخانه عرق گیری گیاهان دارویی با تولید ماهانه ۲۵ هزار لیتر عرق گیاهی وجود دارد که بیشترین این عرقیات از گیاهان دارویی نعنا ، کاسنی ، آویشن ، کلپوره ، زنیان ، زیره سبز و شوید تهیه می شود .

جرجانی ارزش هر لیتر عرق گیاهان دارویی را ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: تولید عرقیات گیاهی از آغاز امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای خراسان جنوبی درآمد زایی داشته است .

با توجه به پیشینه تاریخی، گونه های گیاهی قدمتی پنج هزار ساله دارند و یکی از مهمترین منابع تامین غذایی و دارویی بشر در طول نسل ها به حساب می آیند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.