×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

با معرفی ۲۳ طرح برتر در هشتمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی، رتبه اول این جشنواره به اشرف حاج حسینی بابایی و مهدی بختیاری مبتکران و طراحان ساخت تونیک گیاهی تقویت و رویش مو تعلق گرفت.

صبح امروز در نشست تخحصصی با حضور علی فضلوی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین، اشرف حسینی بابایی و مهدی بختیاری مبتکران طرح تولید تونیک گیاهی تقویت و رویش مو، دستاوردهای جشنواره شیخ بهایی تشریح شد.

۱۰ سال کار تحقیقاتی

مهدی بختیاری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین که در محل پارک علم و فنآوری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان کارهای تحقیقاتی انجام شده برای دست بابی به تکنولوژی ساخت این محصول دارویی اظهارداشت: فکر تولید این محصول از سال ۸۰ در واحد فناوری شرکت شهد آراء کاسپین که در شهرک صنعتی لیاء قزوین مستقر است شکل گرفت و تحقیقات آن آغاز شد.

وی افزود: در سال ۸۵ شرکت شهد آراء با هدف تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی تشکیل شد ودر سال ۸۹ محصول تونیک تقویت و رویش مو با برند “طلسم” به بازار عرضه شد و نتایج خوبی داده است.

بختیاری بیان کرد: این تونیک ابتدا با نام محصول آرایشی به ثبت رسیده و در حال دریافت مجوز درمانی آن هستیم تا بتوانیم هزینه عرضه این محصول را کاهش دهیم تا افراد بیشتری به آن دسترسی داشته باشند.

این کارشناس یادآورشد: این تونیک با تاثیر در آنزیم پنج آلفا توکد از نوع دو موجب مهار این آنزیم می شود و تاثیر هورمون تستسرون که عامل اصلی ریزش موها در مردان است را متوقف می کند.

وی بیان کرد: استرس، چربی زیاد، جراحی های خاص، بیماریهای خاص، پرکاری و کم کاری غده تیروئید از جمله عوامل ریزش مو بشمار می روند که این دارو می تواند در جلوگیری از ریزش مو در مردان و زنان بسیار موثر عمل کند.

بختیاری تصریح کرد: محصول تولید شده باعث می شود آنزیم آروماتاز در داخل سر زیاد شده و رشد مجدد موهای طبیعی آغاز شود.

۶۰۰ میلیون تومان هزینه تحقیقات و تولید داروی جدید

این محقق گفت: برای کارهای تحقیقاتی و تولید و عرضه این محصول به بازار ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۳۰۰ میلیون تومان آن در تحقیقات هزینه شده است و در حال حاضر قادریم روزانه یک هزار و ۲۰۰ عدد از این محصول را روانه بازار کنیم.

مبدع داروی ضدر ریزش مو در ادامه بیان کرد: این کالا می تواند در صورت حمایت در تولید و بازاریابی به خارج از کشور هم صادر شود و ارزآوری مطلوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

بختیاری بیان کرد: اگر مردم با ویژگی و تاثیرگذاری این دارو آشنا شوند دیگر به سراغ محصولات مشابه خارجی که تاثیر چندانی هم ندارد نخواهند رفت و میزان تقاضا به نحو قابل توجهی افزایش خواهد یافت و شاید نتوانیمش حتی نیاز داخل را تامین کنیم.

وی گفت: در حال حاضر که تاثیر این محصول در مرزهای خارج از کشور هم مشخص شده از برخی کشورهای اروپایی درخواست خرید داریم که در صورت حمایت مسئولان ذیربط قادریم میزان تولیدات خود را به روزانه هشت هزار عدد دارو برسانیم و اشتغال بیشتری در استان ایجاد کنیم.

بختیاری یادآورشد: برای تولید این محصول در مرحله اول زمینه اشتغال پنج نفر فراهم شد و امسال برای ۶۵ نفر شغل ایجاد شده است و تا پایان سال هم قادریم برای ۶۵ نفر دیگر زمینه اشتغالزایی ایجاد کنیم.

وی افزود: در شرکت شهد آراء کاسپین تولید چند داروی گیاهی دیگر در حوزه سلامت در دست تحقیق و بررسی است که تولید داروی ضد سرطان از آن جمله است.

بختیاری تصریح کرد: کیفیت و تاثیرگذاری این محصول به گونه ای است که چند محصول خارجی زیر لوای این برند(طلسم) به بازار عرضه می شود و با افتخار اعلام می کنیم که در هیچ کشوری این کالا عرضه نمی شود و در سال تولید ملی توانسته ایم افتخاری به افتخارات دیگر کشور بیفزائیم و این کار بزرگ را بومی کنیم.

این کارشناس و محقق کشورمان اضافه کرد: برای تحقق شعار امسال تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا به دنیا نشان دهیم که ایرانیها قادرند کارهای بزرگی انجام دهند و در کنار تامین نیازهای خود و حرکت در مسیر خودکفایی و استقلال به سلامت جامعه هم کمک کنند و ارز نیز بدست آورند.

فنآوری گیاهان دارویی منطقه

بختیاری یادآورشد: فن آوری تولید تونیک گیاهی از گیاهان بومی و محلی استان قزوین بویژه منطقه الموت است که با داشتن ترکیبات طبیعی مانند شنبلیله، زیتون، زعفران و گزنه تاثیر درمانی خوبی دارد و چون از ترکیبات و نگهدارنده های شیمیایی استفاده نشده ضرری ندارد.

وی گفت: حدود ۱٫۵ سال است که این محصول به بازار عرضه شده و هیچ گزارشی از نارضایتی مصرف کنندگان، آثار سوء مصرف، عدم تاثیر دریافت نشده و عزم خود را جزم کرده ایم تا با استفاده از دانشمندان حاضر در شرکت که به ۱۴ نفر رسیده طرح های مهم دیگری را اجرایی کنیم.

تولید داروهای جدید ضد سرطان

این کارشناس و تولیدکننده بیان کرد: در حال حاضر تولید داروهای درمان آرتروز، دیابت، سرطان پروستات و سه محصول دیگر در دستور کار قرار گرفته و بزودی وارد فاز اجرایی و عرضه به بازار می شود.

وی گفت: در منطقه الموت بیش از یک هزار نوع گیاه دارویی وجود دارد که می تواند در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار گیرد و گام موثری در حمایت از تولید ملی نیز برداشته شود.

بختیاری تصریح کرد: فعالیت در شرکت کاملا بومی و ایرانی است و اگر از منابع علمی خارجی استفاده شده به طور کامل بومی سازی شده و پس از تطبیق با فرمول های جدید و تطبیق با نوع استفاده، ترکیبات، نحوه عرضه و بومی سازی کامل به مصرف کننده ارائه می شود.

وی در خصوص انتخاب این طرح در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان طرح برتر در بخش فن آفرینان در حال رشد اظهارداشت: این جشنواره در چهار مرحله داوری بر اسا کاربرگ و تعیین شرکت های راه یافته، مرحله دوم داوری بر اساس مصاحبه تلفنی و تعیین شرکتها برای شرکت در نمایشگاه، مرحله سوم داوری پس از بازدید از واحدهای فن آور و تعیین کاندید برای راهیابی به مرحله نهایی و مرحله چهارم داوری بر اساس مصاحبه حضوری و انتخاب برترین ها صورت گرفت.

بختیاری یادآورشد: از میان ۲۰۰ شرکت شرکت کننده شش شرکت دانش بنیان توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند که در پایان شرکت شهدآراء کاسپین قزوین توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و جوایز ویژه و لوح تندیس جشنواره به سرکار خانم دکتر اشرف حسینی و مهدی بختیاری برای تولید تونیک گیاهی تقویت و رویش مو تعلق گرفت.

اشرف حسینی دکترای شیمی با ۲۰ سال فعالیت در بخش صنعت، آرندی، مدیر کنترل کیفیت، مشاور تحقیقاتی در شرکت های تولیدی و صنعتی مشغول به کار بوده است و در صنایع غذایی و آرایشی، شوینده، مدیر مسئول آزمایشگاه دانش محور شهرستان البرز و شرکت شهدآراء کاسپین به عنوان مشاور فعالیت می کند.

مهدی بختیاری هم دارای فوق لیسانس شیمی و دانشجوی دکترای گیاه شناسی است.

این اختراع در مرحله ثبت بین المللی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.