×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
تولید دهانشویه برای درمان آفت دهان از گل محمدی(ص) در مشهد

به گزارش شبکه خبری آموشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این اختراع با همکاری دکتر کیوان سهرابی انارکی و دکتر حسین حسین پور انجام شده است. 

دکترتفقدی افزود: ‌در این طرح تاثیر ترکیبات اصلی گل محمدی(تاننها) در التیام آفت دهانی بررسی شده است .

عضو هیئت علمی گروه فارماکولوژی و مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و محقق این طرح نیز با اشاره به اینکه این دهانشویه با نام تجاری پارس رزا به شماره۵۹۳۱۸ در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است گفت: بر اساس تحقیقات ‌مصرف این دهانشویه در کوتاه مدت ، موجب ترمیم زخم های ناشی از آفت دهانی و کاهش درد و سوزش آن می شود.

دکتر حسن رخشنده افزود:‌ برای استفاده از گل محمدی در زمان ابتلا به آفت دهانی می توان مقداری از گلبرگهای خشک شده گل محمدی را جوشاند و پس از صاف کردن در دهان قرقره کرد.

او گفت :‌هم اکنون ، برنامه ریزیهای لازم برای کسب مجوز تولید و انجام تحقیقات بالینی بر روی این دارو در حال انجام است .

این عضو هیئت علمی دانشکده دارو سازی افزود:‌ نتایج این طرح در پایگاه بین المللی ISI نیز نمایه شده است.

او با اشاره به خواص مختلف گل محمدی گفت: تاکنون تحقیقات گسترده ای در زمینه خواص گل محمدی از جمله تاثیرخواب آوری، ضد افسردگی، ضدتشنج ، ضد التهابی، تسکین اختلالات تنفسی ، شل کننده عضلانی و برطرف تیک های عصبی با همکاری گروههای مختلف آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است .

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی، گل محمدی دارای ترکیباتی نظیر اسیدهای کربوکسیلیک، لینالول (Linalool, C10H180O)، یوگنول (Eugenol)، سیترونلول (Citronellol, C10H20)، فارنسول (Farnesol)، نرول (Nerol, C10H18)، ترپنها (Terpens)، میرسن(Myrcene)، کرستین (Quercetin)، کامفرول(Kaempferol) و ویتامین C است .

  1. فاطمه

    باسلام ببخشید گل محممدی درپیشگیری ازپوسیدگی دندان موثر است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.