×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 گیاه شناسی:

مامیران از تیره خشخاش و گیاهی علفی است که برگ‌های آن به رنگ سبز کبود و دندانه‌دار و گل‌های آن زردرنگ و به صورت چتر است. دانه میوه باریک و دراز مامیران، در داخل آن قرار گرفته و شیره‌ای زردرنگ در آن وجود دارد. اندام دارویی مامیران قسمت هوایی گیاه است که در هنگام گل دادن جمع آوری می‌شوند. این گیاه بومی آسیا و اروپا می‌باشد و در نواحی شمال ایران از جمله گیلان و مازندران می‌روید.

ترکیبات شیمیایی:

مامیران کبیر دارای آلکالوئیدهای مختلفی (آلکالوئید عبارت است از ترکیبات آلی ازت دار هستند که اکثراً دارای منشاء گیاهی بوده و دارای خواص فیزیولوژیک می‌باشند) مانند چلیدونین، هیموچلیدونین، کلریتین، پروتوپین، آلیکری توپین، هربرین و اسپارتئین می‌باشد. همچنین در مامیران کبیر نمک‌های کلسیم، منیزیم و آلومینیوم، مواد رزینی و موسیلاژ موجود است.

خواص درمانی مامیران:

آرام‌بخش، ضد تشنج و مفید برای صفرا: گیاه مامیران دارای آلکالوئید، ویتامین ث، اسیدهای چرب ضروری و املاح فراوانی است که علاوه بر تامین نیازهای بدن، آن را به یک آرامش‌بخش قوی تبدیل کرده است. جوشانده این گیاه برای سیستم اعصاب بسیار مفید است و کمک زیادی به کاهش اضطراب، استرس و تشنج می‌کند. همچنین این نوشیدنی ترشح صفرا را افزایش می‌دهد و مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.

جوشانده گیاه مامیران برای سیستم اعصاب بسیار مفید است و کمک زیادی به کاهش اضطراب، استرس و تشنج می‌کند. همچنین این نوشیدنی ترشح صفرا را افزایش می‌دهد و مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.

برچسب ها :
  1. محمد

    سلام لطفا روش تهیه عصاره مامیران رو در سایتتون قرار بدهید و یا اینکه اگه کسی رو سراغ دارید که عصاره مامیران رو داره معرفی کنید . ممنون .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.