×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس جمعیت هلال‌احمر از تصویب کلیات طرح ایجاد اشتغال برای جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر از طریق جمع‌آوری و تولید گیاهان دارویی، در جلسه شورای عالی اشتغال خبرداد.

ابوالحسن فقیه در گفت و گو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد طرح اشتغال جوانان هلال‌احمر گفت: پس از طرح موضوع اشتغال جوانان در هفته هلال‌احمر سال‌جاری توسط معاون اول رئیس‌جمهور، جلسات کارشناسی پیرامون این موضوع در جمعیت هلال‌احمر تشکیل شد که چند طرح در راستای اشتغال‌زایی اعضای جوان جمعیت مطرح شد.

وی افزود:با توجه به گرایش عمومی به استفاده از داروهای گیاهی و ظرفیت‌های موجود در جمعیت هلال‌احمر، طرح تولید گیاهان دارویی با هدف اشتغال‌زایی اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر برای تصویب به شورای عالی اشتغال ارائه شد.

فقیه با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه شورای عالی اشتغال که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، کلیات طرح ایجاد اشتغال برای جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر از طریق جمع‌آوری و تولید گیاهان دارویی به تصویب رسید خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و گسترش آن در سطح استان‌ها، ظرفیت‌های فراوانی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم می‌شود.

به گفته رییس جمعیت هلال‌احمر اجرای این طرح، خودکفایی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، کاهش خروج منابع ارزی از کشور، ایجاد اشتغال، رونق و توسعه کشاورزی و کمک به نظام سلامت و بهداشت و درمان کشور را به دنبال خواهد داشت.

فقیه در پاسخ به سوالی در مورد پتانسیل‌های جمعیت هلال‌احمر درراستای اجرای این طرح گفت: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر که دارای ظرفیت مناسبی درمورد تولید عصاره‌های گیاهی در کشور است و همچنین سازمان جوانان هلال‌احمر با داشتن ظرفیت بالایی از اعضای جوان، می‌توانند گام مهمی برای ایجاد اشتغال برای جوانان عضو هلال‌احمر بردارند.

رییس جمعیت هلال‌احمربا اشاره به اینکه قرار است این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در هفت استان اجرا شود افزود: این طرح در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان و مازندران با هدف اشتغال ۲۰۰۰ جوان عضو هلال‌احمر بزودی به مرحله اجرا درمی‌آید.

به گفته رییس جمعیت هلال‌احمر در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار تن از اعضای جوان هلال‌احمر دانشجوی رشته کشاورزی هستند که علاوه بر این افراد، سایر اعضاء نیز می‌توانند با آموزش‌های تخصصی که به آنان ارائه می‌شود در این طرح شرکت کنند.

فقیه در خصوص نحوه اجرای این طرح خاطر نشان کرد: در این طرح کانون‌های جوانان با استفاده از وام اشتغال که دولت به آنها اختصاص می‌دهد، تبدیل به تعاونی‌های تولیدی می‌شود.

وی افزود: با توجه به تنوع پوشش گیاهی استان‌ها و آموزش‌های تخصصی که جوانان شرکت‌کننده در این طرح در خصوص مراحل فنی جمع‌آوری و نحوه خشک‌کردن گیاهان دارویی می‌بینند و براساس نیازهای دارویی که به آنان اعلام می‌شود و همچنین با استفاده از ظرفیت و بستر موجود در شرکت سها جیسا وابسته به سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر نسبت به تولید گیاهان دارویی اقدام می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.