×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از برنا، صالحی سورمقی با اشاره به این که تغذیه به روش‌های مختلف روی حافظه انسان تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیلی که بعضی از گیاهان دارویی را برای تقویت حافظه و رفع نسیان یا فراموشی، مناسب ساخته، وجود مقادیر زیادی «لیسیتین» به‌عنوان چربی فسفردار است که برای تقویت سیستم اعصاب مرکزی و قوای فکری بسیار ضروری و حیاتی محسوب می‌شود.

وی افزود: آویشن، اسطوخودوس، رزماری یا اکلیل کوهی، انجیر، بادام، چغندر، خردل، گیاه جینسینگ، زعفران و سیر از جمله گیاهان موثر بر افزایش حافظه و تقویت آن است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بالا بودن میزان فسفر، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم و آهن در برخی گیاهان، خاصیت ضدافسردگی، ضدضعف عصبی و کاهش‌دهنده علائم استرس و فشار روانی دارد.

وی ادامه داد: این مواد کمک زیادی به تحریک مغز و قوای فکری می‌کند و در نتیجه میزان بازدهی قسمت‌هایی که کار بازیابی و به‌خاطر‌سپاری اطلاعات را دارند، افزایش می‌دهد. وجود مقادیر زیاد قند طبیعی در گیاهان دارویی یا برخی میوه‌ها اثر مستقیم و فوری بر علائم افسردگی، ضعف اعصاب، کندی ذهن و پایین‌بودن عملکرد مغز دارد.

این داروساز تأکید کرد: افراد باید توجه داشته باشند که گیاهان دارویی باید با تائید پزشک متخصص مصرف شود، چون انتخاب اشتباه گیاهان می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.