×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان بیماری تب برفکی با نانو داروهای گیاهی امکان پذیر شد

سرپرست پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل از موفقیت محققان این مرکز در درمان دام های آلوده به بیماری تب برفکی با استفاده از نانو داروهای گیاهی خبر داد .
دکتر آسوری افزود : نانو داروهای گیاهی را اسماعیل قادری عضو هسته فناوری مستقر در مرکز رشد پژوهشکده انیستیتو پاستور شعبه آمل تهیه کرده و مورد تأیید اداره کل دامپزشکی مازندران نیز قرار گرفته است .
به گفته او این موفقیت علمی برای درمان قطعی و اولیه تب برفکی دستاورد بزرگی است که دوره درمان را در مقایسه با داروهای مشابه شیمیایی کوتاهتر می کند و خطر مرگ دام ها را کاهش می دهد .
وی از آزمایش این نانو داروی گیاهی در گاوداری بخش کیاسر شهرستان ساری و مشاهده بهبودی در ۳۷ رأس گاو مبتلا به تب برفکی در کمتر از ۴۰ ساعت خبر داد و افزود : همچنین در دو گله گوسفند در آمل نیز که چند رأس گوسفند مبتلا به این بیماری بودند درمان مشابه حاصل شد .
بیماری تب برفکی یکی از پر هزینه ترین بیماریها در میان دام هاست و تأیید نانو داروی تولید پژوهشکده پاستور آمل از سوی سازمان دامپزشکی کشور شرایط تولید این نوع دارو را در این مرکز فراهم می کند .
پژوهشکده انستیتو پاستور شعبه آمل تنها پژوهشکده استانهای شمالی کشور (اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان و سمنان ) است که در شش بخش پژوهش ، تولید ، ارائه خدمات تشخیص تخصصی ، آموزشی ، مرکز رشد و رایانش زیستی فعالیت می کند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.