×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان  دارویی و ترکیبات طبیعی، اکبر طیبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰ درصد از انواع نهال نشاء و بذور گواهی شده و مرغوب گیاهان دارویی مورد مصرف در بازار کشور توسط جهاد کشاورزی ماهنشان دراختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای افزایش تنوع کشت و کاهش ریسک پذیری کشاورزی و نیز استفاده بهینه از ظرفیتهای شهرستان ماهنشان، نهال گیاهان دارویی امسال در بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

طیبی گیاهان کشت شده دارویی شهرستان ماهنشان را از ارقام نعنای فلفلی، بادرنجبویه و آویشن باغی ذکر و خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲۵ میلیون ریال یارانه تخصیصی در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: کشت این نشاء های خریداری شده بوسیله نوارهای آبیاری تحت فشار قطره ای انجام می شود.

وی از تضمین خرید محصول تولیدی گیاهان دارویی شهرستان ماهنشان توسط مجتمع های فرآوری و مراکز خرید داخل و خارج از استان زنجان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی در معالجه انواع بیماریهای رایج، داروهای گیاهی را جایگزین مناسبی برای این داروها دانست.

طیبی اشتیاق روزافزون مردم نسبت به استفاده از فرآورده های گیاهان دارویی را یادآور شد و تصریح کرد: این گیاهان جایگزین درمان بدون عوارض جانبی با مواد شیمیایی بوده و در درمان انواع بیماریهای رایج در زندگی شهری روزمره موثر است.

وی بر توسعه کشت اینگونه گیاهان بومی بصورت الگو پذیری در مناطق مختلف شهرستان ماهنشان تاکید کرد.

طیبی افزود: علاقمندان به کشت گیاهان دارویی شهرستان ماهنشان می توانند علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی کشت این محصول، از راهنماییهای کارشناسان جهاد کشاورزی نیز بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.