×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات‌ ۴ میلیارد تومان زرشک به کشورهای حوزه خلیج فارس و ‌اروپا

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: امسال ۴۲۰ تن زرشک خراسان جنوبی به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان زرشک صادر شده معادل ۳ درصد کل تولیدات زرشک استان است، بیان داشت: در سال گذشته نیز ۶۵ تن زرشک به کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر شده است.

*افزایش ۵ درصدی برداشت زرشک در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش پنج درصدی برداشت زرشک در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن زرشک از ۱۲ هزار و ۵۸۱ هکتار باغات استان برداشت شد.

هادربادی تصریح کرد: این میزان زرشک برداشت شده نسبت به سال گذشته ۷۰۰ تن افزایش داشته است.

وی بیشترین منطقه سطح زیرکشت زرشک را در شهرستان قاینات با ۲ هزار و ۹۹۰ هکتار عنوان کرد و افزود: امسال حدود ۱۳ هزار تن زرشک به استان‌های خراسان‌رضوی، کرمان، فارس، اصفهان و تهران صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با برداشت زرشک ۷۵ میلیارد تومان نصیب ۵۵ هزار بهره‌بردار در خراسان جنوبی می‌شود.

هادربادی با اشاره به خواص این گیاه تصریح کرد: زرشک خواص آنتی‌بیوتیکی و ضد سرطانی دارد و همچنین برای پایین آوردن قندخون، کلسترول خون و تقویت کننده قلب، برطرف کننده بیماری‌های کبدی و برطرف کننده کیسه صفرا نیز بسیار مفید است.

وی یادآور شد: برداشت زرشک از اوایل مهرماه درخراسان جنوبی آغاز می‌شود و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.