×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تبخال یکی از بیماری‌های شایع در میان انسان‌هاست که عموما با سوزش، خارش و تب همراه است. این بیماری معمولا با بروز ضایعات پوستی به‌ویژه در ناحیه لب‌ها، لثه و زبان در بدن دیده می‌شوند. استرس، عفونت مجرای تنفسی و هیجان ناگهانی از عوامل بروز تبخال‌های دهانی است. برخی از روش‌های درمانی خانگی این بیماری را مرور می‌کنیم.

بهبود تبخال با روغن چای

استفاده از روغن چای تاثیر زیادی در پیشگیری از انتقال بیماری تبخال به سایر قسمت‌های عضو درگیر از قبیل لب و جدارهای درونی دهان دارد. برای پیشگیری از توسعه تبخال در بخش‌های دیگر دهان کافی است روغن چای را با پنبه روی تبخال بمالید و این کار را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید.

چه غذاهایی نخورید

افراد مبتلا به تبخال برای تسریع بهبود این بیماری کافی است در مدت زمانی که به تبخال مبتلا هستند از خوردن خوراکی‌هایی مانند بادام زمینی و انواع خوراکی‌های تشکیل شده از آن مانند کره بادام زمینی و شیرینی بادام، عدس، آجیل، گندم، کاکائو و جو پرهیز کنند. مصرف این مواد‌غذایی حتی اگر اندک باشد موجب تحریک تبخال شده و موجب افزایش حساسیت و درد در بیمار می‌شود.

تا می‌توانید شیر بخورید

درصورتی که به دلایل مختلف مثل استرس یا اضطراب دچار بیماری تبخال شدید نوشیدن شیر و مصرف ماست و خامه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بهتر است در تمامی وعده‌های غذایی خود از شیر یا ماست استفاده کنید. علاوه براین استفاده از گوشت سفید مانند گوشت مرغ و ماهی و مصرف باقلا از دیگر مواردی است که به درمان و تسریع روند درمان تبخال کمک می‌کند.

خاصیت ضد‌ویروسی گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از دیگر داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان تبخال به‌ویژه تبخال دهانی است. شست و شوی تبخال با کمک عصاره همیشه بهار علاوه بر آن‌که به کنترل و از بین رفتن ویروس‌ها کمک می‌کند موجب تسریع روند درمان در بیمار نیز می‌شود. این مرهم علاوه بر خاصیت ضد‌ویروسی موجب کاهش درد و سوزش تبخال نیز می‌شود. برای تهیه این عصاره کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در ۲لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند، سپس محل تبخال را با کمک پنبه و عصاره این گیاه شست و شو دهید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.