×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه ریزی برای کشت دیم ۲۰۰۰ هکتار گیاه دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، امروز در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد احسان و تعدادی از مدیران این مجموعه، طرح واکسیناسیون یک‌ونیم میلیون رأس دام در مناطق کم‌برخوردار و همچنین بهره‌برداری از ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی عملیاتی شد.

علی عسگری؛ معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار کرد: پویش “فلاحت احسان” با کمک گروه‌های جهادی همکار بنیاد احسان در حوزه کشاورزی شکل گرفته و با قوت در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرای طرح کشت دیم گیاهان دارویی در مناطق محروم گفت: کشور ما از حیث گیاهان دارویی جایگاه برتری در دنیا دارد و ظرفیت زیادی در این زمینه داریم. در این طرح ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت دیم گیاهان دارویی رفته که امیدواریم با کمک گروه‌های جهادی تا پایان سال به ۲۰۰۰ هکتار برسد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: هر هکتار کشت گیاهان دارویی ۵ نفر اشتغالزایی برای کشور به دنبال دارد.

وی درباره جزئیات پویش فلاحت احسان گفت: یکی از بخش‌های اصلی این طرح، واکسیناسیون “دام‌های سبک” مناطق محروم است که هدف‌گذاری ما واکسینه شدن یک‌ونیم میلیون دام سبک است که تا امروز ۸۰۰ هزار رأس دام واکسینه شده‌اند.

عسگری ادامه داد: یکی از دغدغه‌های دامداران در مناطق کم‌برخوردار، آفت‌ها و بیماری‌هایی است که دام‌ها به آن مبتلا می‌شوند؛ سالانه ۳۰ درصد از دام‌ها به دلیل بیماری‌های مختلف تلف می‌شوند بنابراین باید به تدریج واکسیناسیون را سال به سال بیشتر کرده و به ۳ میلیون و سپس به ۵ میلیون راس برسانیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم احیای قنوات نیز تصریح کرد: بنیاد احسان با همکاری معاونت آبفای وزارت نیرو، احیای قنوات را نیز دراین طرح دنبال می‌کند و در این راستا سال گذشته ۴۰۰ قنات احیا شد و امسال هم احیای ۱۰۰ قنات را در دستور کار داریم که در مناطق خشک و نیمه‎خشک انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: در طرح دیگری با کمک نیروهای جهادی و مردمی، به روستاهایی که تنش آبی دارند از طریق تانکر آبرسانی انجام می‌دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.