×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان خانگی کبد چرب با این ۱۰ داروی گیاهی
درمانگیاه

درمان کبد چرب با ۱۰ داروی گیاهی کبد چرب

اگر شما هم به دنبال داروی گیاهی کبد چرب می گردید و یا به دنبال راهی برای درمان خانگی کبد چرب هستید باید به شما بگوییم که به صفحه درستی آمده اید. ما اینجا هستیم تا راه های درمان کبد چرب با طب سنتی و گیاهان دارویی را به شما معرفی کنیم

در این صفحه ما تلاش کرده ایم با معرفی ۱۰ داروی گیاهی برای درمان فوری کبد چرب، شما را به طور خلاصه با هریک از این داروها اشنا کنیم تا بتوانید با مراجعه به صفحه هرکدام از این محصولات، اطلاعات تکمیلی درباره آن را مطالعه کنید و اقدام به انتخاب و خرید داروی مورد نظر خودتان کنید.

امروزه همه به خوبی می دانند که با گسترش شهرنشینی و ماشینی شدن زندگی انسان ها، بیماری های جدیدی هم پدیدار شده است که تا پیش از این یا وجود نداشتند و یا افراد بسیار اندکی به آن مبتلا می شدند.

البته بعضی از این بیماری ها ممکن است تا قبل از این ناشناخته بوده اند و با پیشرفت علوم پزشکی، به تازگی کشف شده باشند.

ولی دلیل اصلی بسیاری از بیماری های مربوط به زندگی ماشینی مثل چاقی و کبد چرب از جمله بیماری هایی هستند که در دهه های اخیر فراگیر شده اند.

کبد چرب یا چربی کبد نیز یکی از بیماری هایی است که در پنجاه سال اخیر بسیار شایع شده است و افراد زیادی به دنبال درمان کبد چرب با طب سنتی یا بهترین داروی گیاهی کبد چرب می گردند.

دلیل این مورد هم بیشتر مربوط به ماشینی شدن زندگی ها و استفاده بیشتر از چربی ها، تحرک کمتر افراد نسبت به گذشته، استفاده بیشتر از فست فود ها و همچنین شیوع بیشتر مصرف سیگار و دخانیات و الکل می باشد.

پس اگر شما هم مبتلا به کبد چرب هستید و برای درمان کبد چرب با طب سنتی به دنبال داروی گیاهی کبد چرب هستید، در این صفحه با ما باشید تا بهترین داروهای گیاهی برای درمان خانگی کبد چرب را به شما معرفی کنیم.

شما در درمانگیاه علاوه بر آشنایی با این داروها می توانید اقدام به خرید اینترنتی داروی گیاهی کبد چرب از درمانگیاه نیز نموده و آن ها را درب منزل خودتان تحویل بگیرید.

برای دیدن لیست داروهای مرتبط با کبد چرب می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

داروهای کبد چرب

 

کبد چرب یا چربی کبد چیست؟

می دانیم که کبد بزرگترین غده بدن است و در حالت عادی و سلامتی، ابعادی به اندازه یک انبه دارد.

وظیفه این غده بسیار بزرگ، علاوه بر سم زدایی و دفع مواد زاید از بدن، تولید آنزیم ها و موادی است که باعث تجزیه چربی ها و جلوگیری از تجمع چربی در بدن می شود.

کبد همچنین صفرا را نیز از خود ترشح کرده و به کیسه صفرا برای ذخیره سازی می فرستد. صفرا هم یکی دیگر از موادی است که باعث تجزیه سریعتر چربی ها می شود.

کبد چرب یا چربی کبد، به حالتی گفته می شود که سلول های کبدی در اثر تجمع سلول های چربی در اطرافشان، محاصره شده و قادر به انجام وظیفه خود نیستند.

این محاصره شدن سلول های کبدی توسط سلول های چربی ضمن آن که باعث کاهش عملکرد سلول های کبدی می شود، باعث می شود که سلول های کبدی به مرور دچار آسیب شده و بمیرند.

و باز کاهش عملکرد یا مرگ سلول های کبد، باعث تجمع بیشتر چربی در اطراف سلول های کبد شده و وضعیت را وخیم تر می کند و این زنجیره ادامه خواهد یافت و نیاز به داروی گیاهی کبد چرب را ضروری خواهد کرد.

در شرایطی که این زنجیره واکنش ها به سرعت قطع نشود و کبد بهبود نیابد، می تواند منجر به سیروز کبدی شود که وضعیتی بسیار خطرناک است و باعث از بین رفتن کبد می شود.

سیروز یک بیماری کبدی است که در شرایط پیشرفته باعث مرگ بیمار می شود مگر آنکه بیمار با پیوند کبد زنده بماند. لذا در شرایط سیروز شما باید به دنبال درمان فوری کبد چرب باشید و به دستورات پزشک خود دقیق عمل نمایید.

پس اگر شما هم دچار کبد چرب هستید و علائم آن را دارید ما پیشنهاد می کنیم که حتما هر چه سریع تر به دنبال درمان کبد چرب خود باشید و آن را پشت گوش نیندازید.

 

علائم کبد چرب

به طور خلاصه باید گفت که علائم کبد چرب شامل

  • خستگی مزمن
  • تیره شدن پوست و و لکه های پوستی
  • کاهش وزن بی دلیل
  • مدفوع بدبو و چسبناک و چرب
  • زردی پوست و چشم
  • بی اشتهایی بی دلیل
  • حالت تهوع به خصوص در صبح
  • زردی یا قرمزی ادرار

و … هستند.

همانطور که در بالا گفتیم، کبد مسئولیت سم زدایی و پاکسازی بدن از مواد سمی و چربی های اضافه را دارد.

به همین دلیل در صورتی که کبد وظایف خود را در اثر عدم درمان کبد چرب به خوبی انجام ندهد، یک سری علائم زنجیره وار در بدن به وجود می آید که ما به صورت تیتروار به آنها می پردازیم.

از جمله این عوارض و علائم کبد چرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروی گیاهی کبد چرب

برای بزرگ شدن تصویر کلیک کنید

خستگی مزمن

خستگی مزمن از جمله علائمی است که در اثر عدم درمان کبد چرب و عملکرد نادرست سلول های کبدی ایجاد می شود.

در این حالت شما همیشه احساس خستگی دارید و این خستگی ربطی به فعالیت سنگین و … ندارد.

بیحالی و خستگی باعث می شود که احساس کسالت و افسردگی کنید و حوصله انجام کارهای روزانه را نداشته باشید.

این خستگی مزمن بی دلیل به این علت است که چربی های غذا که منبع مهمی از انرژی برای بدن هستند، بدون هضم شدن از دستگاه گوارش عبور کرده و با مدفوع دفع می شوند.

لذا بدن دچار کمبود انرژی شده و خستگی مزمن مفرط پدیدار می شود.

بد نیست بدانید که برای درمان خستگی مزمن یک داروی بسیار عالی به نام شربت هانی ژل که همزمان می تواند منجر به درمان کبد چرب هم بشود در درمانگیاه موجود است.

با کلیک بر روی عبارت هانی ژل می توانید این محصول را بیشتر بشناسید و یا اقدام به خرید اینترنتی آن نمایید.

 

تیرگی پوست و لکه های پوستی

تیره شدن پوست و یا ایجاد لکه های بی دلیل بر روی بعضی نقاط بدن به خصوص پوست صورت و پشت و شانه ها و کتف ها از جمله دیگر علائم کبد چرب است.

در این حالت، لکه هایی که قبلا وجود نداشته اند به ناگهان و بدون هیچ دلیل خاصی پدیدار می شوند.

 

کاهش وزن بی دلیل

گاهی اوقات بدون دلیل خاصی مشاهده می شود که وزن فرد شروع به کاهش می کند.

این کاهش وزن به این دلیل است که کبد نمی تواند چربی ها را تجزیه و به مصرف بدن برساند به همین دلیل چربی ها به صورت خام وارد دستگاه گوارش شده و از طردق مدفوع دفع می شوند.

در این شرایط، انرژی کافی به بدن نمی رسد و سلول های بدن شروع به از بین رفتن می کنند و باعث کاهش وزن فرد می شود.

 

مدفوع چسبناک و بدبو

یکی از علائم کبد چرب که کمتر به آن پرداخته شده و کمتر شناخته شده است، بدبو و چسبناک شدن مدفوع است.

همان طور که در بالا گفتیم، کبد مسئول تجزیه چربی ها است و عملکرد نادرست آن باعث می شود که چربی های موجود در غذاها بدون هضم شدن از دستگاه گوارش عبور کرده و با مدفوع از بدن خارج شوند.

در این حالت، این چربی باعث چسبناک شدن مدفوع می شود و همچنین بوی مدفوع نیز بیشتر از حالت طبیعی به مشام می رسد.

اگر در هنگام اجابت مزاج مشاهده می کنید که مدفوع بیشتر از گذشته به سنگ توالت می چسبد و یا حالت چرب دارد و یا بوی آن بیشتر از گذشته به مشام می رسد، احتمالا به داروی گیاهی کبد چرب نیاز پیدا کرده اید و باید به فکر درمان کبد چرب باشید.

البته همیشه چسبناک بودن مدفوع دلیل بر کبد چرب نیست و ممکن است به دلیل خوردن چربی بیش از حد، داروهای مختلف، مشکل در جذب غذا و … باشد ولی باید بدانید که مدفوع چسبناک و بدبو یکی از علائم نشان دهنده کبد چرب است.

 

بی اشتهایی

بی اشتهایی از جمله علائم کبد چرب است که بروز می کند.

در این حالت شما بدون دلیل خاصی اشتهای خود را از دست می دهید و نمی توانید به اندازه کافی غذا بخورید.

حتی گاهی اوقات با وجود اینکه احساس گرسنگی به شما دست داده است اما اشتها به خوردن غذا برای رفع این گرسنگی ندارید.

 

استفراغ به خصوص استفراغ صبحگاهی

یکی دیگر از علایم کبد چرب که می تواند شما را مجاب به جستجو درباره داروی گیاهی کبد چرب و درمان کبد چرب کند، استفراغ و حالت تهوع به خصوص در اوایل صبح است.

این مورد به دلیل تجمع صفرا در کیسه صفرا و عدم استفاده درست و بجا از آن در تجزیه و سوخت و ساز چربی ها است.

اگر صبح احساس حالت تهوع دارید و با استفراغ کردن ماده زرد رنگی از دستگاه گوارش شما به بیرون تراوش می شود، این همان صفرا است.

 

زردی بدن به خصوص در چشم ها

زردی پوست و چشم نیز یکی دیگر از دیگر علائم کبد چرب است.

اگر می بینید که به تازگی دچار زردی بدن شده اید و یا در سفیدی چشم خود رنگ زرد یا لکه های زرد رنگ مشاهده می کنیدف می توانید به کبد چرب مشکوک شوید و به فکر مراجعه به پزشک برای معاینه و درمان کبد چرب باشید.

استفاده از یک داروی گیاهی کبد چرب در این جالت می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

زردی ادرار

تیرگی و زردی ادرار نیز یکی دیگر از علائم کبد چرب است.

کبد باید با ترشح آنزیم های  لایم مثل TSH و T3 و T4 به دستگاه گوارش دستور بدهد که صفرای تولید شده را برای سوخت و ساز چربی ها به کار ببرد.

اما زمانی که صفرا به مصرف تجزیه چربی ها نرسد، کبد این آنزیم ها را بیشتر و بیشتر تولید می کند.

بالا رفتن این آنزیم ها در خون یکی از علائم آزمایشگاهی کبد چرب در آزمایش کبد چرب است.

در شرایطی که شما به درمان کبد چرب نپردازید، این آنزیم ها به مرور بالا و بالاتر می روند ولی بالا رفتن آنها بی فایده است و صفرای تولید شده نمی تواند چربی ها را تجزیه کند و صفرا از طریق مدفوع یا ادرار دفع شده و در پوست نیز تجمع می کند.

تجمع صفرا در پوست باعث زرد شدن پوست و چشم و تجمع آن در خون باعث دفع آن از طریق ادرار شده و ادرار زرد رنگ و بدبو می شود.

 

سایر علائم کبد چرب

علاوه بر علائم کبد چرب که در بالا گفته شد، علائم دیگری همچون دل درد در ناحیه وسط و سمت راست شکم، قرمزی کف دست، احساس پری شکم، یبوست یا اسهال، خون دماغ، عدم تمرکز و … نیز از علائم کبد چرب هستند که به شما هشدار می دهند تا به دنبال درمان کبد چرب باشید.

خوشبختانه کبد چرب تا قبل از رسیدن به مراحل شدید و یا تبدیل شدن به سیروز با بهبود تغذیه و استفاده از یک سری داروهای گیاهی در منزل قابل کنترل و درمان است.

به همین دلیل بسیاری از افراد به درمان خانگی کبد چرب می پردازند و در آن نیز موفق هستند.

 

علائم کبد چرب

علائم کبد چرب (برای بزرگ شدن تصویر کلیک کنید

 

 

 

معرفی ۱۰ مورد از بهترین داروی گیاهی کبد چرب

در بین گیاهان دارویی، گیاهان متعددی هستند که برای درمان کبد چرب مفید هستند و به عنوان داروی گیاهی کبد چرب شناخته می شوند.

اما بعضی از گیاهان دارویی اثرگذاری بسیار بیشتری برای درمان کبد چرب دارند و انواع داروی گیاهی کبد چرب مختلف در فرم های متنوع قرص و کپسول و شربت و سافت ژل و… از این گیاهان در سراسر دنیا تولید می شود.

از جمله این گیاهان می توان به گیاه خار مریم یا ماریتیغال اشاره کرد که به عنوان مهم ترین داروی گیاهی کبد چرب در سراسر دنیا شناخته می شود و می توان با آن به درمان فوری کبد چرب پرداخت.

مواد موثره موجود در گیاه ماریتیغال (خارمریم) باعث احیای سلول های کبدی آسیب دیده شده و می توانند روند مرگ این سلول ها را که باعث آسیب شدید به کبد می شود معکوس نمایند.

این گیاه دارای سه فلاونوئید مهم به نام سیلی بین، سیلی دیانین و سیلی کریستین هستند که مجموعا به نام سیلیمارین شناخته شده و از روغن حاصل از بذر خار مریم استخراج می شوند.

علاوه بر ماریتیغال، زردچوبه نیز به عنوان یک داروی گیاهی کبد چرب شناخته می شود.

زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین است که اثر انتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و ضمن آنکه برای درمان آرتروز و مشکلات مفاصل مفید است به عنوان یک داروی گیاهی کبد چرب نیز شناخته می شود.

گیاهان دیگری نظیر کاسنی و شاتره نیز به عنوان داروی گیاهی کبد چرب شناخته می شوند که اثر خوبی بر روی درمان کبد با طب سنتی چرب دارند.

در زیر به معرفی ۱۰ نمونه از داروهای کبد چرب می پردازیم

 

۱- قطره سیلیمارین زردبند

قطره سیلیمارین یکی از محصولات شرکت داروسازی زردبند است که به خوبی به احیای سلول های کبدی می پردازد و چربی کبد را از بین می برد.

این قطره خوراکی از عصاره روغنی حاصل از گیاه خار مریم یا ماریتیغال تولید شده است و از جمله بهترین داروهای گیاهی موجود در ایران برای درمان کبد چرب است.

برای درمان کبد چرب با طب سنتی می توانید روزی دو بار هر بار بیست قطره از قطره سیلیمارین را در یک لیوان آب ولرم یا شیر یا آبمیوه حل نموده و میل کنید تا درمان فوری کبد چرب توسط این قطره انجام شود.

اگر می خواهید با این قطره خوراکی بیشتر آشنا شده و یا اقدام به خرید اینترنتی آن کنید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

سیلیمارین

سیلیمارین

سیلیمارین

 

۲- لیورمد فیتومد

لیورمد یک داروی گیاهی کبد چرب از محصولات فیتومد است که با استفاده از عصاره گیاه خار مریم تولید شده است.

این محصول به صورت کپسول نرم سافت ژل (مشابه ژلوفن) تولید شده است.

بد نیست بدانید مزیت سافت ژل ها این است که به مرور در دستگاه گوارش جذب شده و مواد خود را به صورت ناگهانی آزاد نمی کند.

این مزیت آزاد شدن تدریجی مواد دارویی، باعث می شود داروهایی که به صورت سافت ژل تولید می شوند، باعث ناراحتی های گوارشی نشوند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره لیورمد به دست بیاورید و یا اقدام به خرید اینترنتی آن نمایید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی این محصول هدایت شوید.

لیورمد

لیورمد فیتومد

لیورمد فیتومد

 

۳- شربت سکنجبین عنصلی

احتمالا می دانید که سکنجبین ها نوعی از شربت های گیاهی هستند که برای درمان کبد ساخته می شوند.

سکنجبین یا همان سرکنگبین در واقع شربتی است که مطابق نام آن از سرکه + انگبین (عسل) تولید می شود.

انواع مختلف سکنجبین که علاوه بر سرکه و عسل دارای گیاهان دارویی مختلف هستند در طب سنتی وجود دارد که از آن جمله می توان به سکنجبین بذوری، سکنجبین عنابی، سکنجبین عنصلی، سکنجبین نعنایی و… اشاره کرد.

سکنجبین عنصلی یکی از محصولات شرکت داروسازی نیاک است که به عنوان داروی گیاهی کبد چرب برای درمان چربی کبد با طب سنتی شناخته می شود.

برای مطالعه اطلاعات بیشتر درباره این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید

سکنجبین عنصلی

سکنجبین عنصلی

سکنجبین عنصلی

 

۴- قرص سینارول

قرص سینارول یک داروی گیاهی است که توسط شرکت داروسازی سینا فرآور تولید شده است.

سینارول از جمله داروهای گیاهی برای چربی کبد است که از گیاه آرتیشو تولید شده است.

هر بسته قرص سینارول دارای ۵۰ قرص است و می تواند اختلالات گوارشی و صفراوی را نیز در کنار درمان کبد چرب، بهبود بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت خرید این محصول می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

قرص سینارول

 بیماری های کبدی سینارول

داروی گیاهی بیماری های کبدی سینارول

 

۵- کپسول نرم زردچوبه کورکدن

کورکدن یک داروی گیاهی کبد چرب است که از عصاره زردچوبه تولید شده است.

کورکدن نیز همانند لیورمد به صورت سافت ژل تولید شده است تا بیشترین اثرگذاری و کمترین عوارض ممکن را در پی داشته باشد.

هر کپسول نرم کورکدن دارای حداقل ۳۵ میلی گرم کورکومین خالص است.

با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه اختصاصی این محصول هدایت می شوید تا اطلاعات بیشتری درباره آن به دست بیاورید و یا اقدام به خرید اینترنتی آن نمایید.

قرص زردچوبه

 کورکدن زردچوبه

کورکدن زردچوبه

 

۶- کپسول سیلی دیانین

سیلی دیانین کپسولی است که توسط شرکت داروسازی ادیب اکسیر تولید شده است.

سیلی دیانین هم مانند بسیاری دیگر از داروهای گیاهی کبد چرب از عصاره گیاه ماریتیغال یا خارمریم تولید شده است.

هر بسته سیلی دیانین دارای ۶۰ کپسول است.

اگر می خواهید با این محصول بیشتر آشنا شوید بر روی لینک زیر کلیک کنید

سیلی دیانین

 سیلی دیانین

سیلی دیانین

 

۷-شربت هپاتوبایل

شربت هپاتوبایل از محصولات شرکت داروسازی علمی و تحقیقاتی فراطب یزد است.

این محصول بر اساس منابع طب سنتی ایران تولید شده و برای درمان کبد چرب و کاهش چربی و کلسترول خون کاربرد دارد.

اگر به دنبال یک داروی گیاهی کبد چرب می گردید که از منابع طب سنتی ایران استخراج شده باشد می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه شربت هپاتوبایل بروید.

هپاتوبایل

شربت هپاتوبایل کبد چرب

شربت هپاتوبایل کبد چرب

 

۸- کپسول لیورسیل

لیورسیل یکی از فرآورده های داروی برای درمان چربی کبد است که توسط پژوهشکده گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاه فرموله و تولید شده است.

در تولید این داروی گیاهی کبد چرب تلاش شده است تا ضمن حفظ استفاده از بهترین عصاره گیاه خار مریم، بیشترین اثرگذاری برای درمان کبد چرب حاصل شود.

اگر می خواهید به صفحه اختصاصی این محصول هدایت شوید و اقدام به مطالعه و آشنایی بیشتر درباره آن کنید یا آن را به صورت اینترنتی خریداری کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید

لیورسیل

کپسول لیورسیل

کپسول لیورسیل

 

۹- قرص جلبک اسپیرولینا ریحان نقش جهان

از جمله ترکیبات طبیعی که اخیرا در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته و اخیرا به عنوان داروی گیاهی کبد چرب شناخته می شود، جلبک اسپیرولینا است.

جلبک اسپیرولینا از جمله جلبک های دریایی است که به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد به سوپرفود یا اَبَرغذا معروف شده است.

چرا که فضانوردان به دلیل اینکه نمی توانند حجم زیادی غذا را به خود به فضا حمل کنند مجبورند غذاهایی که دارای حجم بسیار کم و خواص بسیار بالا داشته باشند را با خود وارد فضاپیما کرده و به فضا ببرند.

جلبک اسپیرولینا به همین دلیل به غذای فضانوردان معروف شده است.

از جمله خواص متعددی که دانشمندان برای جلبک اسپیرولینا قائل هستند، خاصیت درمان کبد چرب است.

اگر می خواهید درباره قرص جلبک اسپیرولینا بیشتر بدانید و یا اقدام به خرید اینترنتی آن نمایی می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

قرص جلبک اسپیرولینا

 

قرص جلبک اسپیرولینا

قرص جلبک اسپیرولینا

 

 

۱۰- کپسول لیوروفیت ایران داروک

لیوروفیت هم یک داروی گیاهی کبد چرب است که از عصاره گیاه خار مریم (ماریتیغال) تولید شده است.

این محصول به صورت کپسول تولید شده و از فرآورده های گیاهی تولید شده توسط داروسازی ایران داروک می باشد.

اگر می خواهید با کپسول لیوروفیت به درمان کبد چرب بپردازید و اقدام به خرید اینترنتی آن نموده یا با مطالعه درباره این محصول با آن بیشتر آشنا شوید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

لیوروفیت

داروی گیاهی کبد چرب لیورفیت

داروی گیاهی کبد چرب لیورفیت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.