×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
قیمت گذاری ۱۵۰ محصول در سامانه جامع تجارت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایانا، مشاور پروژه سامانه جامع تجارت گیاهان دارویی ایران (دیجی هربز) شفاف‌سازی قیمت در حوزه بازار گیاهان دارویی را از اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه گیاهان دارویی، نا مشخص بودن قیمت این محصولات در بازار است و از این رو، دلال‌هایی که نقشی در تولید و توزیع ندارند، ثروت‌های کاذبی را خلق می‌کنند.

سید حمید رضا عظیمی افزود: با ایجاد شفافیت در قیمت و بازار گیاهان دارویی، منابع به سمت تولیدکننده و توزیع کننده سوق داده می‌شود و ارزش افزوده در جریان اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی درباره جزییات قیمت‌گذاری گیاهان دارویی در این سامانه تصریح کرد: این سامانه با بررسی و رصد روزانه بازار داخل و خارج، قیمت نزدیک به ۱۵۰ قلم گیاه دارویی را دریافت و پس از اعتبارسنجی و صحت‌سنجی اطلاعات معتبر، میانگین قیمت‌ها را تعیین و در یک رقم به‌خصوص اعلام می‌کند.

عظیمی با بیان این که عمده گیاهان دارویی قیمت‌گذاری دولتی ندارند، گفت: قیمت این محصولات در بازار شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که در فرآیند تولید و توزیع گیاهان دارویی هستند، برای آن که دچار فریب‌های رایج در بازار نشوند، می‌توانند به‌طور رایگان روزانه قیمت گیاهان دارویی را در سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران (دیجی هربز) چک کنند.

مشاور پروژه سامانه جامع تجارت گیاهان دارویی ایران گفت: قیمت برخی از گیاهان دارویی به‌ویژه گیاهان وارداتی به‌طور روزانه و برخی دیگر به صورت هفتگی و ماهانه در این سامانه ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم قصد داریم تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و خریداران گیاهان دارویی را به هم وصل کنیم تا نقش دلالان در این حوزه کم رنگ‌تر شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.