×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز طرح جهش تولید گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری سلامت، دکتر حسین زینلی مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گیاه اظهار کرد: برای تحقق کشاورزی پایدار و کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط برای کشاورزان لازم است که بخش گیاهان دارویی را هم مانند گندم و جو صنعتی کنیم.

وی با بیان اینکه مراحل کاشت و فرآوری و تولید داروهای گیاهی کاملاً صنعتی شده افزود: ما در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و همچنان این مسیر را طی می‌کنیم.

مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از گیاهان دارویی که در جهان عرضه می‌شود متعلق به کشور ماست و اکثر گونه‌های مورد استفاده، بومی هستند و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و مراکز تحقیقاتی قرار شد که ظرف یکی دو سال آینده ژنتیک‌های اصلاح شده را معرفی و مکانیزاسیون مطابق آن‌ها را ایجاد کنیم.

زینلی از ورود شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه خبرداد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به شرکت‌های دانش بنیان این بخش مجوز داده تا در سامانه مکانیزاسیون جهاد ثبت نام شوند و تسهیلات مورد نیاز خود را برای استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اجرای «طرح جهش تولید گیاهان دارویی» در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) علاقمند است به کسانی که در مرحله کاشت و حتی برداشت از دستگاه‌های مکانیزاسیون استفاده می‌کنند تسهیلات صد میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد بپردازد.

مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از مذاکره و رایزنی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب اعتبارات مناسب در این حوزه خبرداد و گفت: هدف ما این است که از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه تولید ماشین آلات کاشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی حمایت مالی کنیم.

زینلی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از طریق تعامل با ستادهای مختلف و همچنین بخش خصوصی، تصمیم گرفته که ماشین آلات برداشت گیاهان دارویی را به عنوان نمونه وارد کشور کند و روی آن‌ها مهندسی معکوس انجام دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از داروهای مصرفی در کشورمان از نوع شیمیایی هستند و سلامت جامعه را تهدید می‌کنند گفت: جوامع توسعه یافته به سمت تولید داروهای طبیعی رفتند بطوریکه ۷۰ درصد داروها در کشورهای غربی از نوع طبیعی و گیاهی است اما ما هنوز آنگونه که باید به این حوزه توجهی نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.