×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پژوهشکده گیاهان دارویی موفق به اخذ گواهی ISO/IEC ۱۷۰۲۵ شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایسنا، رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در این خصوص گفت: امروزه کلیه آزمایشگاه‌های معتبر جهانی دارای استاندارد ISO/IEC 17025 هستند. هرچند سیستم‌های مدیریت کیفیت نظیر ISO 9000 مبنا و اصول لازم جهت پیاده‌سازی یک سیستم کیفی را مشخص می‌کند، اما برای آزمایشگاه‌ها اعم از آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون نیاز به استانداردهای ویژه‌ای وجود داشت که معیار صلاحیت فنی و اعتبار نتایج آزمون‌ها باشد. از این‌رو (ISO) پس از استانداردهای ISO/IEC Guide25 و EN 45001 اقدام به انتشار استاندارد ISO/IEC 17025 کرد.

رییس و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی افزود: این استاندارد، استانداردی بین‌المللی و تخصصی ویژه‌ی آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است که به احراز صلاحیت این آزمایشگاه‌ها می‌پردازد. استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه‌برداری را توسط آزمایشگاه‌ها مشخص می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، دکتر غفارزادگان خاطرنشان کرد: به طور کلی، آزمایشگاه‌ها از ISO/IEC 17025 برای پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت کیفیت (Quality Management System) یا به اختصار (QMS) با هدف بهبود توانایی خود برای سازگاری با تولید نتایج معتبر استفاده می‌کنند و این استاندارد مبنایی برای اعتباربخشیدن از یک سازمان اعتباربخشی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.