×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرمولاسیون پنج داروی گیاهی دامپزشکی در جهاددانشگاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از حکیم مهر، نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی به مدت چهار روز در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و تاکنون مورد استقبال تعداد بسیاری از نمایندگان مردم در خانه ملت قرار گرفته و حمایت از دستاوردهای ملی از اولویت‌های قوه مقننه است.

«حسن فارسی»  معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی همزمان با برگزاری نمایشگاه «گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی» در مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف اصلی این نمایشگاه که با شعار جهاددانشگاهی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان برگزار می‌شود آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی است.

فارسی با اشاره به اینکه این نمایشگاه روز ۱۳ اسفند ماه، با حضور علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات، مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران ارشد این نهاد افتتاح شد، افزود: در ادامه تعداد دیگری از نمایندگان از جمله علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بازدید و با دستاوردهای این نهاد آشنا شدند.

وی با بیان اینکه این نهاد دستاوردهای بسیاری دارد که هر از چندگاهی برخی از آنها به نمایش گذاشته می شود، پیرامون دلیل برگزاری این نمایشگاه در روزهای پایانی سال عنوان کرد: در سالی که از جانب رهبر انقلاب به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است تلاش شد تا برخی از دستاوردهای این نهاد را برای تحقق شعار سال به نمایش بگذاریم.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با دستاوردهای این نهاد انقلابی آشنایی داشته و همواره به جهاددانشگاهی لطف دارند و از دستاوردهای آن حمایت می‌کنند افزود: جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان دستاوردهای بسیاری دارد  که نمایندگان در حوزه‌های تخصصی و کمیسیون‌ها با این دستاوردها آشنایی دارند، اما در این نمایشگاه سعی شد گزیده‌ای از آنها در حوزه‌های مختلف معرفی شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون به دستاوردهای بسیاری دست یافته است ادامه داد: تجاری سازی این دستاوردها نیازمند حمایت‌های مجلس شورای اسلامی با تخصیص بودجه‌های لازم است.

معاون هماهنگی و امور (مجلس جهاددانشگاهی) با اشاره به اینکه این نهاد بخش عمده‌ای از منابع مالی خود را از طریق دستاوردها و فناوری های تولید شده تامین می کند ادامه داد: انتظار اصلی از نمایندگان مجلس آن است تا برای به نتیجه رسیدن این دستاوردها همانند سنوات قبل از جهاددانشگاهی حمایت کنند تا بتوانیم آنها را به ثمر برسانیم و خدماتی به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

همچنین «رضا غفارزادگان» رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در مورد جزئیات عملکرد پژوهشکده گیاهان دارویی به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ گفت: این پژوهشکده گیاهان دارویی  به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات خاورمیانه که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از گیاهان دارویی و نهاده‌های کشاورزی یعنی بذر، نهال و نشاء تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تولید فناوری نوین از وظایف اصلی پژوهشگاه است، طی پایشی که از مشکلات کشور همچون سالمندی، دیابت، چربی خون، آلزایمر  و … صورت گرفته پژوهشگاه موفق به ساخت داروی‌های متعددی همچون ترک اعتیاد به عنوان دتوکسین شد؛ این دارو نخستین و تنها داروی مجوز دار برای ترک اعتیاد است. همچنین داروهایی گیاهی برای درمان کبد چرب و سایر بیماری‌ها نیز تولید کرده‌ایم

غفارزادگان در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های پژوهشگاه گیاهی در حوزه  تولید داروهای دامی؛ یادآور شد: برای نخستین بار ۵ داروی دامی در کشور توسط پژوهشگاه جهاد کشاورزی فرموله شد و در حال اخذ مجوز از طرف سازمان دامپزشکی کشور هستیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با تاکید به تولید ۵ آفت کُش برای گیاهان؛ اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی هجوم آفت به محصولات کشاورزی است که خوشبختانه این پژوهشگاه موفق به تولید ۵ داروی آفت کُش در کشور شده است.

وی در ادامه افزود: تولید مکمل‌های ورزشی برای ورزشکاران از دیگر محصولات تولیدی کشاورزی و منابع طبیعی است؛ متاسفانه کشور در این حوزه با قاچاق بسیاری روبرو است، خودکفایی در این حوزه بی تردید دست قاچاقچیان را کوتاه خواهد کرد و تضمینی برای جان ورزشکاران خواهد بود.

غفارزادگان با اشاره به دوره‌های آموزش پزشکان و داروسازان تحت عنوان دوره‌های باز آموزی؛ یادآور شد: پژوهشگاه به دنبال گسترش آموزش در حوزه عمومی و تخصصی در قالب کارگاه‌های بلند مدت و کوتاه مدت است و این مهم را در دستور کار قرار داده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.