×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امکان تبدیل کهگیلویه و بویراحمد به قطب گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید احسان عسکری در نشست ستاد گیاهان دارویی استان افزود: تنوع گونه ها و میزان کشت گیاهان دارویی، تعداد اشتغال ایجاد شده، افزایش سرمایه در گردش، حجم سرمایه گذاری و صادرات، پنج شاخص پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی استان که مورد توجه است.

وی اظهارکرد: برنامه های توسعه استان در شاخه های مختلف نیز در حال اجرا بوده که یکی از آنها استفاده گسترده صنعتی و خوراکی از محصول بلوط در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به پژوهش ها و مطالعات علمی و کارشناسی شده در چند سال اخیر تا به امروز تمام ابعاد مثبت استفاده از بلوط در تولید انواع نان بلوط و استفاده جانبی از میوه بلوط بررسی شده است.

عسکری نقش گیاهان دارویی را در حوزه سلامت و درمان موثر دانست و تصریح کرد: در زنجیره گیاهان دارویی باید به پیوست طب سنتی آن توجه شود و فعالتر کردن ساماندهی بازار طب سنتی ضروری است.

وی ادامه داد: شهرستان های گرمسیری استان در فصل پاییز و زمستان بهترین مکان برای کشت و تولید گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ظرفیت های جهاد دانشگاهی در حوزه علمی، دانش بنیان و پژوهشی برای توسعه استان در زمینه گیاهان دارویی فعال‌تر شود.

عسکری با اشاره به مزیت ها و پتانسیل این استان در زمینه کشاورزی تاکید کرد: این استان می تواند مرکز و قطب گیاهان دارویی ایران باشد.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی در این استان می تواند به عنوان ذخیرگاه ژنتیکی و از  بزرگترین ثروت ملی برای کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به استفاده روز افزون مردم از گیاهان دارویی به دلیل اثرات مفید آن، ارزان بودن و نداشتن عوارض جانبی آن اشاره و اظهار کرد: به دلیل سازگار بودن با محیط زیست روز به روز در حال افزایش بوده و حفظ و حراست از این رویشگاه‌های طبیعی اهمیت پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عسکری بیان کرد: به دلیل بارش‌های خوب در استان تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی و بخش کشاورزی بیشتر می شود و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد استان شرایط لازم را مهیا سازیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.