×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث باغ گیاهان دارویی در خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر امیرعلی قهرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خراسان شمالی در حوزه رویش گیاهان دارویی ظرفیت‌های ویژه ای دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه از ظرفیت‌های آن به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

وی افزود: ۴۲۵ گونه گیاه دارویی در رویشگاه های طبیعی استان شناسایی شده و تاکنون خواص ماده موثره ۷۵ گونه از آنها کشف شده است.

معاون تحقیقات‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: در این راستا مجوز احداث باغ گیاهان دارویی به عنوان اولین مرکز تحقیقات دانشگاهی علوم پزشکی استان برای تولید محصولات دارویی اخذ و به زودی این طرح وارد فاز اجرا می شود.

بیش از ۳۰ هزار گونه گیاهی در دنیا وجود دارد که از این تعداد هشت هزار گونه در ایران شناسایی شده است و تاکنون ۴۲۵ گونه گیاه دارویی در رویشگاه های طبیعی خراسان شمالی شناسایی شده است.

وی با اشاره به جذب حدود سه میلیارد تومان برای تجهیز مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی استان، گفت: تاکنون پنج میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور برای این مرکز اختصاص یافته است.

قهرمانی افزود: مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی(اتاق تمیز) در زمینه تحقیقات و درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری علوم پزشکی خراسان شمالی در یکسال اخیر گفت: کسب رتبه اول پژوهش در استان، اصلاح آیین‌نامه دستیار پژوهش، کسب رتبه سوم فناوری در بین دانشگاه‌های همتراز، کسب رتبه سوم همایش ملی فن بازار نیز از موفقیت‌های حوزه پژوهش و فناوری است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با هزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.