×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید محصولات دارویی توسط جهاد دانشگاهی اردبیل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران اوچی اردبیلی روز دوشنبه در نشست با صاحبعلی اضغری فرماندار بیله سوار با اشاره به فعالیت ۲ مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: ۳۸ شرکت از جمله ۲ واحد فناور دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند که از میان بیش از ۳۰ ایده ، ۲۶ محصول دارویی تولید شده است.

وی ادامه داد: داروها و محصولات تولیدی در جهاد دانشگاهی استان در زمینه درمان سینوزیت ، بیماری واریکوسل و برخی بیماری‌های پوستی است که تولید و به بازار عرضه شده و جهاد دانشگاهی تمام مراحل کشت تا تولید را بر عهده گرفته است.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌های شمالی استان در بحث گردشگری ، سلامت ، طبیعت و آبدرمانی‌ها افزود: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان به رونق همه‌جانبه استان کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به برخی پژوهش‌های انجام شده دراستان طی سه سال گذشته گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از سهم ۳۱ درصدی گردشگران خارجی که در حوزه سلامت به استان اردبیل سفر کردند بدون بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری از استان خارج شدند و این در حالی است که می‌توان با بهره‌گیری از یکسری ظرفیت‌ها گردشگران خارجی را به سمت گردشگری سلامت منطقه هدایت کرد.

اوچی اردبیلی موفقیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان و تولد ۲ هزار و ۷۰۰ کودک ، اجرای موفق طرح مشاغل خانگی، خوداشتغالی خانواده‌ها، طرح‌های موفق در حوزه گردشگری ، کشاورزی ، سلامت و انجام پژوهش‌های فناورانه را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی استان ذکر کرد.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین از کلنگ‌زنی احداث مرکز تحقیقات تولیدی ، نهالستان گیاهان و درختچه‌های دارویی زیر نظر جهاد دانشگاهی در منطقه روح کندی بخش جعفرآباد مغان در دهه فجر امسال خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.