×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید وزیر بهداشت از کارخانه تولید اسانس و عصاره گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشمر، بهرام عین اللهی در جریان بازدید از واحد تولیدی گیاهان دارویی پرند مستقر در شهرک صنعتی کاشمر اظهار کرد: وجود این کاخارنه بزرگ و استثنایی که در زمینه تولید اسانس گیاهان دارویی فعالیت می کند در کاشمر یک ظرفیت است.

وزیر بهداشت با اذعان به اینکه تقویت گیاهان دارویی و طب ایرانی در اسناد بالادستی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: اینکه بخش خصوصی توانسته دستگاه ها و تجهیزات این واحد تولیدی را خریداری و راه اندازی کند، فرصت مناسبی است که به توفیقات خوبی در این حوزه دست یابیم.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۵٠٠ نوع گیاه دارویی در نقاط مختلف کشور داریم، که به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: در راستا تاکنون ۵٧ نوع گیاه دارویی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و تلاش می کنیم تمامی داروهای گیاهی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.

عین اللهی با اشاره به مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی مدیران این واحد تولیدی اذعان کرد: یکی از مشکلات عمده مطرح شده موضوع توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان تامین کننده ماده اولیه این کارخانه است، لذا باید به سمتی برویم که بجای واردات گیاهان دارویی، در داخل کشور آن را تولید کنیم.

وی ادامه داد: اسانس گیری از گیاهان دارویی در تولید دارو و انواع عطر و ادکلن و اسپری کاربرد دارد.
وزیر بهداشت با تاکید بر تبدیل اسانس ها به دارو، شربت و قطره خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت تلاش خواهیم کرد حمایت های لازم را از این مجموعه تولیدی را انجام دهیم.

گفتنی است؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کاشمر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بخش های مختلف کارخانه گیاهان دارویی پرند بازدید و ضمن آشنایی با تولیدات این مجموعه در جریان مشکلات و دغدغه های آن قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.