×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید عصاره گیاهان عشقه، گل ساعتی و انجیر برای بیماران تنفسی در هلال‌احمر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی در خصوص تولیدات سهاجیسا گفت: گسترش سبد تولید و تلاش برای اخذ مجوز تولید انواع عصاره‌های جدید، تولید عصاره‌های مورد مصرف در صنعت دام و طیور، تداوم همکاری مشترک با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی‌پژوهشی، ارتقای سطح کیفی محصولات موجود و تولید انواع عصاره‌های خشک برای تولید دارو و مکمل های گیاهی و همچنین ارسال نمونه عصاره‌های تولید شده به کشورهای مختلف را می‌توان مهم ترین فعالیت های شرکت سها جیسا در سال جاری دانست.

وی افزود: در همین راستا مجموعه سهاجیسا از تاریخ ۲۶ آذرماه تا سوم دی‌ماه موفق به تولید ۵۹۰ کیلوگرم گیاه خشک عشقه و ۳۰۰ کیلوگرم عصاره این گیاه شده است. از مهمترین خواص درمانی عصاره خشک عشقه می‌توان به درمان بیماری‌های تنفسی و سرفه اشاره کرد.

عسکری ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی سهاجیسا موفق به تولید ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم غلیظ انجیر و ۸۴ کیلوگرم پاستوریزه و اسپری گل ساعتی شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی خاطرنشان کرد: اکنون کارخانه سها جیسا با اخذ ۱۳۵ پروانه تولید انواع عصاره‌های روغنی، خشک، هیدروپروپیلن گلایکولی، الکلی و گلیسیرینه و همچنین با اخذ ۵۳ مجوز تولید محصولات غذایی و انواع دمنوش های گیاهی یکی از بزرگترین تولید کنندگان بزرگ عصاره گیاهی در کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.