×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت دیم کاپاریس در خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، محمد عفتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای این استان انجام می شود.وی گفت: قرار بر این است تا علاوه بر گیاه دارویی کاپاریس در دیم زارهای استان در راستای اجرای طرح جهش تولید، گیاهان دارویی دیگری همچون باریجه، آنغوزه، زیره، شیرین بیان و… نیز کشت شود.

عفتی با اشاره به اینکه گیاه دارویی کاپاریس در سطح ۱۰۰ هکتار از دیم زارهای استان کشت می شود، افزود: کشت این گیاه از آبان ماه آغاز می شود. کاپاریس سازگار با اقلیم فعلی خراسان شمالی بوده، مقاوم به کم آبی است و در اراضی شیب دار و اراضی که خاک های فقیر دارند، کشت می شود.وی ادامه داد: این گیاه جنبه صادراتی دارد و به مقدار زیادی در کشورهای اروپایی و ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی تولید شده در طرح جهش تولید به صورت قراردادی کشت و خریداری می شود، توضیح داد: طرح جهش تولید توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود و در این راستا این ستاد دارای شرکت هایی است که آن ها برای کشت و خرید گیاهان دارویی وارد عمل می شوند.به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حال حاضر بذور مورد نیاز برای کشت گیاه باریجه و آنغوزه تامین و به زودی بذر مورد نیاز برای کشت کاپاریس نیز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: گیاه کاپاریس مناسب برای بیماری های کبدی است.عفتی تصریح کرد: در خراسان شمالی پروژه جهش تولید در سطح یک هزار هکتار اجرایی می شود.وی افزود: هم اکنون در سطحی بالغ بر ۷ هزار هکتار گیاهان دارویی در این استان کشت می شود که بیش از ۴ هزار هکتار مربوط به زعفران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.