×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم توجه وزارت بهداشت به طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به طب سنتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر ساز و کار طب اسلامی ایرانی فراهم شود مسلماً بسیاری از خلاءها و نیازهای دارویی کشور برطرف می‌شود. حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی در اخطاری گفت: در بحث طب اسلامی و سنتی سیاست‌های ابلاغی عرصه سلامت از سوی رهبری تکالیفی بر عهده وزارت بهداشت گرفته است که این وزارت‌خانه موظف است تعاملی منطقی میان روشهای درمانی و طب سنتی و اسلامی برقرار کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در محور کار قرار گرفتن اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه، استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های تشخیصی و درمانی طب سنتی و ترویج کشت گیاهان دارویی تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی از جمله مواردی است که در سیاست‌های ابلاغی عرصه سلامت گنجانده شده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: ضمن تشکر از وزیر محترم که در عرصه بهداشت و درمان زحمات خوبی می کشند متاسفانه بندهایی از سیاست‌های ابلاغی که تاکید بر طب سنتی و اسلامی دارد زمین مانده است. باید بگویم که اگر طب سنتی اسلامی که امروز جواب داده و مورد اقبال مردم قرار گرفته است، مورد توجه قرار نگیرد، ظرفیت عظیمی از دست می‌رود؛ در این زمینه توصیه ما به وزیر محترم بهداشت و معاونان او این است که موضوع طب اسلامی ایرانی یا همان طب مکمل را همانند گذشته مورد بی مهری قرار ندهند.
نقدعلی گفت: اگر ساز و کار طب اسلامی ایرانی فراهم شود مسلماً بسیاری از خلاءها و نیازهای دارویی کشور برطرف می‌شود. هرچند افرادی وجود دارند که از نام طب اسلامی و سنتی سوء استفاده می کنند اما باید این طب فاخر را ارج نهاد و از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.