×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
کشت ۳۰۰۰ هکتار رازیانه در شهرستان رزن

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن از سطح زیر کشت ۳۰۰۰ هکتاری امسال رازیانه در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
محمود فتحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کشت رازیانه به عنوان یکی از مهمترین محصولات تولید شده شهرستان رزن اظهار کرد: ۹۵ درصد از تولید کشت رازیانه کشور به شهرستان رزن اختصاص دارد و این شهرستان قطب مهم تولید رازیانه کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اراضی زیر کشت رازیانه رزن مربوط به روستای سلطان آباد و قایش بخش سردرود شهرستان است، تصریح کرد: مشکل بسته بندی و عدم‌ تضمینی بودن خرید رازیانه و قیمت گذاری رازیانه توسط دلالان را از مهمترین مشکلات و دغدغه بهره‌برداران رازیانه این شهرستان می‌توان برشمرد.
راه‌اندازی واحد بسته بندی رازیانه
فتحی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل تضمینی نبودن خرید رازیانه قیمت محصول تولید شده بهره برداران شهرستان به دست دلالان افتاده است، خاطرنشان کرد: به واسطه همین امر یک واحد بسته بندی در شهرستان رزن توسط تعاونی تولید شهرستان در حال راه اندازی بوده که بر اساس پیش‌بینی‌ تا قبل از برداشت محصول رازیانه این واحد بسته بندی افتتاح و راه انداری خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به  فعالیت ۹ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان رزن اظهار کرد: از این تعداد، شش مرکز خرید جزو مباشر، سه مرکز خرید اصلی و سیلو هستند.
فتحی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران این شهرستان پرداخت شده است،یادآور شد: در حال حاضر خرید تضمینی گندم شهرستان در مراحل پایانی خود قرار دارد و تاکنون ۹۰ هزار تن گندم مازاد از گندمکاران شهرستان خریداری شده که بر اساس پیش بینی‌ این میزان خرید تضمینی گندم شهرستان از ۹۰ هزار تن فراتر خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن در سال جاری  در سطح استان در رابطه با خرید تضمینی گندم پیشرو بوده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم امسال شهرستان ۹۹ هزار هکتار بوده که از این میزان،  ۱۳ هزار و ۹۰۰ هکتار به کشت آبی  گندم و ۸۵ هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص داشته است.
افزایش دو برابری خرید تضمینی گندم در رزن
فتحی از پیش بینی تولید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر برداشت و خرید تضمینی گندم به مراحل انتهایی خود رسیده و خرید تضمینی گندم امسال شهرستان نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.