×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقاضای ایجاد بانک ژن گیاهان دارویی در استان خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواستار ایجاد بانک ژن گیاهان دارویی در استان با حمایت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شد.
مهدی جعفری، چهارشنبه شب ۱۹ مرداد در نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان خراسان جنوبی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه گیاهان دارویی دارد که باید مورد توجه واقع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه دامی استان انجام شده اما در زمینه گیاهان هالوفیت باید توجه ویژه شود.
وی با تاکید بر اینکه آینده دامپروری استان به گیاهان شورپسند وابسته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد که نژاد این منطقه خالص است و باید برای این ژن اقدامی صورت گیرد.
جعفری با بیان اینکه درخصوص‌ محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، عناب و زعفران باید کلکسیونی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ایجاد و از ارقام مختلف برای ترویج استفاده شود، اظهار کرد: آزمایشگاه کشت بافت استان دارای یکسری تجهیزات و امکانات است، اما هنوز نیاز به برخی تجهیزات و حمایت در این زمینه داریم که با تجمیع نیروهای متخصص باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه با دانشگاه بیرجند در این خصوص وارد مذاکره شده‌ایم تا با کنار هم قرار دادن امکانات و تجهیزات از آزمایشگاه کشت بافت برخوردار شویم، بیان کرد: راه‌اندازی هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی و استقرار دبیرخانه دائمی زرشک، زعفران و عناب در مجموعه استان و جهاد کشاورزی استان از انتظارات مهم استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت ۳۷ هزار نفری شتر در استان، خاطرنشان کرد: هاب شتر و آزمایشگاه تخصصی در استان ایجاد شده و تا دهه فجر امسال این آزمایشگاه تجهیز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.