×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تامین اعتبار برای کارخانه گیاهان دارویی گچساران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، شایان نادری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه ساخت کارخانه گیاهان دارویی در ایجاد اشتغال و رونق  منطقه بسیار تاثیرگذار است تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری، بسته بندی مرکبات و دیگر محصولات تولیدی کشاورزان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی یاد شده بزودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود که برای سرعت بخشی به فرآیند تکمیلی طرح نیازمند همکاری دستگاههای خدمات رسان از جمله برق، آب ، گاز و راه هستیم .

نادری  ابراز کرد: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست ساخت است که با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

او با بیان اینکه نخستین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه اندازی خواهد شد ، گفت: مرحله اول کارخانه گیاهان دارویی در قالب تولید عصاره، اسانس و بسته بندی اجرا می شود.

گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان گنجینه ای رها شده در خطر انقراض و نابودی قرار گرفته و سالیان متمادی است که به تاراج می رود و دودش به چشم نسل های آینده خواهد رفت.

وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین ثروت های ناشناخته در این استان بشمار می رود که متولیان امر تاکنون برنامه صحیح و مشخصی برای نگهداری و استمرار این منبع عظیم درآمدزایی نداشته اند.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی یکی از متنوع‌ترین استان‌های کشور درزمینه تولید گیاهان دارویی است به گونه ای که به گفته کارشناسان به اندازه ۶۰ کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید.

این استان دارای ۴۶ گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که به وفور در ارتفاعات استان یافت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.