×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونق گردشگری با توسعه کشت اسطوخودوس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از احداث مزرعه دو هکتاری اسطوخودوس در این شهرستان خبر داد.
منصور خزایی گفت: با هدف مدیریت منابع آب و ترویج کشت گیاهان دارویی، در اراضی شهرستان فامنین در سطح دو هکتارکشت گیاه دارویی اسطوخودوس انجام شده است.
وی با بیان اینکه قصد بر آن است که با فعالیت‌های آموزشی و ترویجی سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی در دستور کار قرار گیرد، افزود: گیاه دارویی اسطوخودوس چندساله و دارای سیستم ریشه ای عمیق و مقاوم به سرما و خشکی بوده که علاوه بر مصارف درمانی بصورت سنتی و نیز  کاربرد در صنایع دارویی و بهداشتی بصورت روغن و اسانس کاربرد دارد.
خزایی یاد آور شد: در سال های اخیر مزارع اسطوخودوس در زمینه صنعت گردشگری نیز مورد استقبال در سطح کشور قرار گرفته و توسعه کشت آن می تواند موجب رونق گردشگری طبیعی در شهرستان باشد.
مدیر جهاد کشاورزی فامنین در پایان گفت: گسترش مزارع کشت گیاهان دارویی در کنار توسعه واحدهای گلخانه ای از جمله اهداف لازم برای مصرف بهینه آب، حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش درآمد کشاورزان بخصوص در سال های کم آبی و خشکسالی است که توجه بیشتر کشاورزان منطقه به اهمیت تغییر الگوی کشت در کشت محصولات کم آب بر و مدیریت منابع آب شهرستان ضرورت دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.