×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سال تولید، دانش‌بنیان اشتغال آفرین بهترین بهانه است تا به سمت استفاده از ظرفیت های موجود در کشور در صنایع مختلف برویم. توانمندی های کاربردی آن را بشناسیم و در خدمت توسعه فناورانه، ارتقای تولید و افزایش اشتغالزایی به کار ببریم. این اقدام قطعا گامی بزرگ در جهت تحقق شعار امسال است.

از جمله صنایعی که هنوز به شکلی درست و کامل از ظرفیت های آن بهره نبرده ایم، صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است. حوزه‌ای با توانمندی بالا و ظرفیتی کم نظیر در استان ها و مناطق مختلف کشور که اگر در جهت درست و اصولی آن حرکت کند می تواند سهم بالایی در افزایش ثروت، ایجاد اشتغال و جهش تولید داشته باشد.

این صنعت با حضور بازیگران مختلفی در کشور اداره می شود و متولیان زیادی دارد. یعنی هر بخش آن به ماموریت یکی از نهادهای دولتی وابسته است اما در واقع توسعه فناورانه و نوآورانه آن به شرکت های دانش بنیان و خلاق سپرده شده است. مجموعه هایی که می توانند با دانش و تخصص خود خلاهای موجود در این صنعت را مرتفع کنند.

به طور مثال از جمله اقداماتی که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تلاش این شرکت ها در حال اجرا است و در سال سال ۱۴۰۱ سرعت خواهد گرفت، برنامه حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی و گیاهان دارویی متناسب با شرایط اقلیمی کشور در مناطق مختلف است.

گیاهانی چون مورینگا، گوار، سالیکورنیا که کشت آنها در مناطق محروم کشور می تواند به اشتغالزایی مناطق کم برخوردار کمک کند. این کار زیرساخت های توسعه صنایع دانش بنیان حوزه صنعت گیاهان دارویی را فراهم می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.