×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی موجب اشتغال ۶۰۰ هزار نفر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت کهن و اجدادی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در ایران نیازمند توجه و احیای فناورانه است. یعنی صنعتی سنتی که باید با استفاده از فناوری های مدرن توسعه یابد و دوباره بازار خود را رونق دهد. اشتغالزایی، ۶۰۰ هزار نفری در این زمینه با تکمیل زنجیره ارزش آن، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که برای احیای این صنعت برداشته شده است.

اقداماتی که ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دستگاه های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه انجام و با افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و توسعه زیرساخت های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی از کشت تا تولید، بیش از ۶۰۰ هزار اشتغالزایی در این حوزه فراهم آمده است.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این حوزه حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی و گیاهان دارویی متناسب با شرایط اقلیمی کشور از جمله مورینگا، گوار، سالیکورنیا در مناطق محروم کشور است که به اشتغالزایی مناطق کم برخوردار کمک کرده است. این کار زیرساخت های توسعه صنایع دانش بنیان حوزه صنعت گیاهان دارویی را فراهم می کند.

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ شرکت خلاق و دانش‌بنیان تولید کننده محصولات و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی مشغول به فعالیت هستند که به طور مستقیم بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه ایجاد کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.