×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی ۷هزار دانش آموز با صنعت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تربیت نیروی انسانی متخصص برای صنعت گیاهان دارویی بهترین و مطمئن ترین راه برای توسعه این حوزه در کشور است. کاری که دانش آموزان را به نیروهایی متخصص و کاربلد این عرصه تبدیل و آینده فناورانه آن را تضمین خواهد کرد. بر همین اساس ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد ۲۷۰ پژوهش‌ سرا سعی در تحقق این هدف دارد.

این ستاد با تشکیل باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی محلی برای گرد هم جمع شدن مراکز دانش آموزی فعال در حوزه گیاهان دارویی ایجاد کرده است. در حال حاضر بیش از ۲۷۰ پژوهش سرای دانش آموزی ۸۳۰ مدرسه و ۴۶۰ نفر از مربیان پژوهشی در این باشگاه عضو هستند. از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه اجرای بسته های تدوینی مخصوص مدارس است که در این پژوهش‌سراها در حال انجام است.

تعداد ۴۳۰۰ دانش آموز و جذب تعداد ۷ هزار دانش آموز بصورت گروهی در باشگاه دانش آموزی ستاد عضویت دارند.

فرهنگ‌ سازی از موضوعات مهم در گسترش مصرف گیاهان دارویی و داروهای تهیه شده از فرآورده‌های گیاهی است. یکی از مهم ترین مخاطبان این فرهنگ سازی ها دانش آموزان هستند که آینده ساز این صنعت کهن و کاربردی در کشور محسوب می شوند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.