×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۱۵۰ تن گیاهان دارویی در ابرکوه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، حسن زارع افزود: با توجه به توسعه کشت گیاهان کم آبخواه و با هدف بهره وری بیشتر از آب مجازی، تغییر الگوی کشت، ارزش افزوده بالا، و استقبال کشاورزان، پیش بینی می شود  سطح زیرکشت گیاهان دارویی امسال به ۳۰۰ هکتار افزایش یابد.

زارع با تاکید بر اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی مورد توجه این نهاد است ، خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی از جمله زود بازده‌ ترین محصول در حوزه کشاورزی است  و در صنایع مختلف از جمله طب سنتی کاربرد دارد.

مسئول تولیدات گیاهی ابرکوه اضافه کرد: تاکنون ۱۵ رقم گیاه با توجه به شرایط آب و هوایی در این منطقه گرم و خشک مناسب تشخیص داده شد که می توان به گل محمدی، زعفران ، به‌ لیمو، نعناع ، زوفا، شیرین‌ بیان ، شوید ، زیره ، شنبلیله ، مرزنگوش و بادرنجوبه و دیگر گیاهان اشاره کرد.

این مسئول یاد آورشد: گیاهان دارویی سالانه، حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و به دلیل نیاز کم به آب ،  می‌تواند به منابع سفره های آب زیرزمینی منطقه کمک کند و هم منبع درآمد خوبی برای کشاورزان باشد.

وی  تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی با توجه به تبعات ۲۵ سال خشکسالی و کم‌ آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای دارد.

زارع افزود: کشاورزانی که نسبت به کشت و افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی در مزارع خود اقدام کننداز تسهیلات بهره مند می شومند.

وی مهمترین نیاز شهرستان را ایجاد صنایع تبدیلی برای فرآوری گیاهان دارویی ذکر کرد و افزود: کارشناسان آماده راهنمایی متقاضیان به سرمایه گذاری و فعالیت در این عرصه هستند.

وی افزود: برای استفاده بهینه و بهره وری مصرف آب تاکنون کشاورزان با استفاده از کمک های بلاعوض دولت، پنج هزار و۷۵۰ هکتار از اراضی و باغ های خود را به سامانه های آبیاری نوین تجهیز کرده اند.

۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شهرستان ابرکوه زیر کاشت محصولات زراعی و باغی است و  اشتغال ۴۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.