×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، میر صمد سید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ گونه گیاهی خوراکی شاخص در استان وجود دارد، گفت: کنگر، ریواس، شنگ، غازیاغی، انواع تره و پیاز کوهی، بولاغ اوتی، آویشن، از گونه‌های شاخص گیاهان خوراکی در استان هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های حفاظت، احیا و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، بهره‌برداری تجاری و برداشت پیاز گیاهان مرتعی ممنوع و ناآگاهی در چگونگی برداشت، زوال تدریجی و تخریب مراتع را به دنبال دارد.

مدیر کل کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: برخی از مصرف‌کنندگان و بهره‌برداران به دلیل کم اطلاعی اقدام به برداشت بی‌رویه و غیر اصولی این گیاهان می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم از برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف خودداری کنند و با افراد خاطی و متخلف به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

سید موسوی، با اشاره به تغییرات آب و هوایی و کمبود بارش مناسب در سال‌جاری گفت: وضعیت مراتع به گونه‌ای است که باید در بهره‌برداری از این نعمت‌های الهی نهایت دقت صورت بگیرد و در برداشت اصولی و صحیح عمل شود.

وی افزود: برداشت گیاهان بهاره باید با توجه به نحوه رویش و تکثیر آن در طبیعت انجام شود مردم از روش‌های نوین برای برداشت بهره بگیرند و از برداشت بی‌رویه خودداری شود تا به رویشگاه‌ها و ریشه یا بذر گیاهان آسیب وارد نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.