×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
استفاده از گزنه به عنوان جایگزین انسولین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایمنا، سعید کیان‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گیاه گزنه از زمان‌های قدیم به عنوان داروی دیابت در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ در زمان حاضر نیز از این گیاه به عنوان داروی خانگی برای بیماری دیابت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات علمی، میزان تأثیر گیاه گزنه بر کاهش قند خون را نشان داده است، ادامه داد: این گیاه تأثیر زیادی بر کاهش غلظت قند خون در افراد دیابتی دارد و این کار را به روش‌های مختلف در بدن فرد انجام می‌دهد.

عضو هیئت علمی گروه فارماکولوژی و طب کاربردی پژوهشکده گیاهان دارویی، گفت: بیمارهای مبتلا به دیابت نوع دوم به دلیل پیشرفت بیماری، بعد از چند سال به داروهای خوراکی جهت کنترل قند خون پاسخ مثبت نمی‌دهند و داروهای خوراکی، دیگر نمی‌تواند قند خون را به میزان کافی پایین بیاورد و بیماری را کنترل کند؛ به همین دلیل به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کنند.

کیان‌بخت، درباره داروی گیاهی اورتی هرب توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که برای بیماران دیابت نوع دوم به وجود می‌آید، تیم ما در پژوهشکده گیاهان دارویی عصاره برگ گزنه را در بیماران دیابت نوع دوم که به داروهای خوراکی دیابت جواب مثبت نمی‌دادند و نیازمند تزریق انسولین بودند، آزمایش کرد. در این آزمایش‌ها مشاهده شد که عصاره گزنه با دوز روزانه ۴۰۰ میلی گرم و سه بار در روز باعث کاهش غلظت و کنترل قند خون در این بیماران می‌شود به گونه‌ای که دیگر نیاز به استفاده از انسولین ندارند. از این عصاره در داروی اورتی هرب استفاده شده است.

  1. صادقی بنیامین

    با سلام و تشکر ،بسیار خوب و مفید بود ،موفق باشید،،،،،

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.