×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۷۰ نوع داروی گیاهی در کاشان تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمد شریف زارعی در دوشنبه، بیست‌وسوم اسفندماه_ در جلسه رفع موانع تولید در شرکت داروسازی باریج اسانس، اظهار کرد: شرکت باریج اسانس کاشان با تولید ۱۷۰ نمونه دارو افتخاری برای منطقه محسوب می‌شوند.

فرماندار ویژه کاشان افزود: صادرات این شرکت به کشور کانادا و دیگر کشورهای پیشرفته نشانگر افتخار ملی این شرکت است که جای قدردانی دارد.

زارعی یکی از دغدغه‌های صنعتگران را مشکلات پیچیده اداری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت باریج جزو منطقه کاشان است و تمام امکانات این شهر باید از سوی این شهرستان صورت بگیرد لذا باید مسئولان تمام همکاری را در این مورد داشته باشند.

وی تصریح کرد: اختلافات منطقه‌ای سبب شده است که این شرکت برخی خدمات از قبیل گاز و مخابرات را از شهر دلیجان و برخی خدمات را از کاشان می‌گیرد، اما طبق آخرین تقسیمات سیاسی کشور این شرکت جزو کاشان قرار گرفته است.

این مقام عالی رتبه دولت در کاشان از مسئولان شرکت باریج اسانس درخواست کرد تا خط انتقال گاز و مخابرات این شرکت را از استان مرکزی قطع کرده است و به کاشان وصل شوند، همچنین از مسئولان دستگاه‌های مربوطه خواست تا خط انتقال را به در این شرکت تحویل دهند تا مشکلات آن برطرف شود.

به گفته وی برخی از مسائل و مشکلاتی که در کاشان حل نمی‌شود در دیگر شهرها به راحتی حل می‌شود که نشانگر بروکراسی پیچیده این شهرستان است در حالی که قانون در کل کشور یکی است.

زارعی اقتصاد پویا را در گرو تولید دانست و گفت: اگر می‌خواهیم وابستگی به منابع تک محصولی نداشته باشیم باید سعی کنیم مشکلات صنایع مختلف را در این شهرستان برطرف کنیم و اگر می‌خواهیم به سرمایه گذار ی پایدار در منطقه کاشان برسیم باید قوانینی را اجرا کنیم که سرمایه گذار را ترغیب به هزینه کردن در منطقه کند.

وی در آخر ضمن تشکر از مسئولان شرکت باریج اسانس تاکید کرد: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت پرورش تیم والیبال بانوان و کسب عنوان قهرمانی در کشور از دیگر افتخارات این شرکت است که جای قدردانی دارد.

لاله حجازی، مدیر عامل شرکت باریج اسانس نیز در این جلسه با بیان اینکه در این شرکت ۱۷۰ نوع گیاه دارویی تولید می‌شود، اظهار کرد: ما توانسته‌ایم با اشتغال‌زایی ۱۰۰۰ نفر در منطقه اردهال مهاجرت شهر را معکوس کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ۹۸ درصد تولیدات ما از گیاهان دارویی است، توانسته‌ایم سالانه یک میلیون دلار دارو را به کشورهای پیشرفته صادر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.