×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۰ برابری تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، در حال حاضر طبق آخرین آمار، حدود ۱۸۶ هزار شرکت دانش‌بنیان،  ۵۸ شرکت خلاق، ۳۶۰ شرکت فناور تولیدکننده دارو و فرآورده گیاهی در کشور فعالیت می‌کنند که در کل می‌توان گفت تعداد شرکت‌های فعال در صنعت گیاهان دارویی که شامل کشت، بسته بندی، بذر، شیرین‌کننده‌های گیاهی و غیره می شود، حدود ۸۰۰ شرکت است.

این زیست‌بوم، طی دهه اخیر با افزایش ۱۰ برابری تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی و سنتی دارای مجوز مواجه بوده است؛ یعنی ۲۰درصد کل مجوزهای داروهای تولیدی کشور به این بخش تعلق دارد. اتفاقی که با تکمیل زنجیره زیست‌بوم فناوری و نوآوری رخ داد.امروز بیش از ۶ سلامتکده و ۲۵۰ هزار هکتار زمین زیر کشت در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای رونق دادن به صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی به کار گرفته شده‌اند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارقام و اعداد نشان می‌دهند که این صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، این کار با کمک مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌های تخصصی با سرعت و کیفیت بیشتری به پیش می‌راند. البته ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این میان تلاش کرده است تا ذیل برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، ظرفیت علمی و نوآورانه نهفته در شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.