×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع حالت تهوع و بی خوابی با پونه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مهندس حسین راغ‌ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پونه با نام‌های دیگر پودنه، حَبَق و ُفلَیحا، گیاهی با طبیعت خیلی گرم و خشک است که برای پاک کردن اخلاط سینه مفید است. پونه برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده استفاده شده و نفخ معده را از بین می‌برد و برای رفع حالت تهوع و بی‌خوابی نیز کاربرد دارد.

مهندس راغ‌آرا خاطر نشان کرد: برگ و گل گیاه پونه، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و دم‌ کرده آن برای سرما خوردگی و زکام و همچنین تسکین گلو درد مفید است. وی با اشاره به اینکه پونه برای قطع سکسکه مفید است، افزود: از این گیاه برای رفع خارش رحم، بیماری استسقا و یرقان استفاده شده و مالیدن سوخته‌ شده گیاه برای تقویت لثه‌ها مفید است و همچنین در رایحه‌ درمانی برای رفع حالت غش نیز کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این گیاه تولید صفرا را تحریک می کند، تصریح کرد: عصاره پونه در مقابل ویروس تب خال، آنفلوانزا و نیوکاسل فعال است، تسکین‌دهنده و آرامبخش بوده و برای (رفع) بی‌اشتهایی کاربرد دارد. میزان مصرف مجاز این گیاه، روزانه ۸ تا ۱۰گرم به صورت دمنوش است.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.