×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی باغ گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، فاطمه اسدی در نشست خبری سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که امسال در استان انجام خواهد شد در حوزه گیاهان دارویی خواهد بود که با توجه به ظرفیت این مهم در استان، باغ گیاهان دارویی راه اندازی می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این باغ تمامی گونه های گیاهی و دارویی استان احیا خواهند شد و مقدمات کار برای اجرای این طرح فراهم شده است.

وی بیان کرد: در این رابطه حدود ۱۲ هزار مترمربع زمین به بخش خصوصی واگذار شده است و در آن گونه های در معرض انقراض احیا می شود و کارگاهی در کنار آن تجهیز و آماده سازی شده است.

اسدی ابراز داشت: همه مراحل کشت و پرورش گیاهان دارویی، برداشت، خشک کردن، فرآوری گیاهان دارویی و بسته بندی و مدیریت فروش گیاهان دارویی در این مکان انجام خواهد گرفت.

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه این مهم در استان محقق شود می توان گفت آمار بیکاری در استان نصف می شود زیرا در این شرایط خشکسالی گیاهان دارویی به آب زیادی احتیاج ندارند و تاثیر چشمگیری بر اشتغال پایدار استان خواهد داشت.

وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد یکی از ارزشمندترین گنجینه های خدادادی این استان محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی یکی از مستعدترین استان‌های کشور در این عرصه است.

این استان دارای ۴۶ گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است.

بیلهر، جاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، بن سرخ، کارده، آویشن، لاله واژگون، ترنجبین، خارو، خشت، چوش، درمه، برنجاس، کاسنی و سیاه دانه از جمله گیاهان دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد است.

از این مجموع افزون بر یک هزار و ۲۰۰ گونه آن تنها در منطقه حفاظت شده دناست به گونه ای که به اندازه ۶۰ کشور دنیا در این منطقه گیاه دارویی می روید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.