×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استحصال بیش از ۲.۵ میلیون لیتر عرق بادرشبو در آذربایجان غربی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، جعفر وحدت افزود: امسال ۳۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت بادرشبو رفته است که برآورد می شود از این مزارع حدود ۶۰۰۰ تن پیکره رویشی تولید و به بازار عرضه شود.

وحدت با تاکید بر ضرورت مبارزه به موقع با علف های هرز و مدیریت بهینه مصرف آب در مزارع و دقت در روش های کشت و برداشت این محصول اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن مرداد ماه استحصال گیاه بادرشبو در آذربایجان غربی آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: تعداد ۵ واحد تولید عرقیات گیاهی جهت عرقگیری از محصول بادرشبو کشت شده در سطح استان فعالیت دارند و عرق استحصالی جهت مصرف در تهیه شربت، نقل در داخل استان و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.

وحدت با بیان اینکه از این میزان تولید بیش از دو و نیم میلیون لیتر عرق استحصال می شود، تاکید کرد: بخشی از محصول تولیدی برای تهیه عرقیات و برای مصارف صنعتی توسط کارخانه های استحصال عرقیات به مصرف رسیده و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی و در کارگاه های کوچک عرق گیری یا در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب جزء شهرستان هایی هستند که کشت عمده این محصول در آنها انجام می شود.

وی همچنین تاکید کرد: کار خشک کردن سرشاخه های گلدار این محصول برای ایجاد تنوع و افزایش زمان عرضه محصول برای تهیه دمنوش در دستور کار مدیریت باغبانی و مجری طرح گیاهان دارویی استان قرار گرفته است. بطوری که با خشک کردن سرشاخه در سایه می توان در طول سال از این محصول ارزشمند استفاده کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.