×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواص معجزه آسای عرق کاسنی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک کارشناس تغذیه می‌گوید: کاسنی یک گیاه پرخاصیت با گل‌های آبی و ارغوانی است که به صورت پراکنده در نواحی مختلف از جمله منطقه آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان رشد می‌کند. طبع این گیاه سرد است که هنگام گرما، دمای بدن را متعادل می‌کند و از نظر طب سنتی فواید فراوانی برای بدن دارد.

فرزانه رکنی افزود: در درمان‌های طب سنتی بیشتر از عرق کاسنی استفاده می‌شود. به گفته محققان طب سنتی هرچه عرق کاسنی تلخ‌تر باشد فواید آن بیشتر خواهد بود و در التیام امراض کبدی موثرتر واقع می‌شود.

وی ادامه داد: کاسنی سرشار از مواد معدنی نظیر روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن اسید فولیک و همچنین ویتامین‌های B ۶، C، E و K است که برای سلامت بدن انسان بسیار مفید هستند.

این کارشناس عنوان کرد: استفاده از عرق کاسنی باعث کاهش رشد تومور‌های سرطانی خواهد شد. تحقیقات محققان نشان می‌دهد خاصیت آنتی اکسیدانی بالای کاسنی و پلی فنول‌های موجود در آن اثرات مثبتی در جلوگیری از ابتلا به انواع مختلف سرطان به خصوص سرطان سینه و سرطان پستان دارند.

وی خاطر نشان کرد: مصرف عرق کاسنی با تنظیم هورمون‌ها و کروموزوم‌های مردان موجب افزایش قدرت باروری در آن‌ها می‌شود.

رکنی افزود: خاصیت ادرارآوری عرق کاسنی باعث دفع سموم بدن شده و به دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک خواهد کرد.

این کارشناس گفت: عرق کاسنی خاصیت خلط آوری بالا دارد. با استفاده از شربت دم کرده ریشه کاسنی، می‎توان گلود درد و سرفه‌های خشک را درمان کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.