×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترویج کشت گیاهان دارویی توسط عشایر یزد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، حسن زارع، با تاکید بر افزایش بهره وری از منابع آب با توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: عشایران استان درسال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بخش قابل توجهی از اراضی مورد بهره برداری را به کشت گیاهان دارویی شامل بادام کوهی ، آویشن ، شیرین‌بیان ، شوید ، زیره ، مرزنگوش و بادرنجوبه اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه توسعه و کاشت محصولات دارویی از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرد، اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایران استان محدویتی وجود ندارد و در صورت اقدام به کشت گیاهان دارویی، تسهیلات مورد نیاز با نرخ چهار درصد به عشایر پرداخت می شود.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی، جمع‌ آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی برای محصولات تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌هایی است که در استان یزد برای بهبود شرایط اقتصادی این قشر دنبال می شود.

هم اکنون ۲ هزار و ۱۵ خانوار در قالب ۹ هزار نفر در مناطق عشایری ۲ شهرستان ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند که از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند و در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

در استان یزد هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت ۱۴ رقم گیاه دارویی شامل زعفران، به لیمو، آویشن، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره، کاسنی، گل محمدی و زیره اختصاص می یابد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.