×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بر اساس یافته های اخیر دانشمندان دانشگاه سیدنی، ترکیبات آلیِ موجود دراین گیاه که به تورین معروف است و نوعی اسید آمینه حیاتی درمتابولیسم چربی ها بشمار می رود، می تواند در بهبود آسیب های چشمی و درمان شبکیه در دیابت موثر باشد.

به گفته پروفسور بیزل روفاگلیس، متخصص داروسازی شیمیایی در دانشگاه سیدنی، آسیب به شبکیه زمانی اتفاق می افتد که میزان گلوکز یا قند خون در چشم افزایش می یابد درنتیجه منجر به از بین رفتن سلول های شبکیه چشم می گردد.

سرپرست پژوهش مذگور در این باره می گوید:

به عبارت ساده، با بالارفتن میزان قند خون پروتئین های موجود در چشم، شروع به اکسیدن شدن می کنند و در ادامه با ضخیم شدن رگ های خونی در شبکیه و پوشاندن نقطه دید، در نهایت به از دست دادن بینایی می انجامد.

نتایج این پژوهش که در ویژه نامه دیابت و تغذیه منتشر شد، بر روی آسیب پذیری سلول های ناشی از قند خون بالا و به عنوان مدلی برای درمان شبکیه در دیابت مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفته است.

محققان، سلول های شبکیه را در معرض ترکیبات آلی و خالص تورین گرفته شده از توت گوجی قرار دادند و به نتیجه رسیدند که هر دوی این مواد مانع از بین رفتن سلول های شبکیه می شوند.

بر طبق آمار بنیاد ملی چشم پزشکی، آسیب شبکیه در بیماری دیابت اصلی ترین عامل از دست دادن بینایی و نا بینایی در افراد بالغ به حساب می آید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.