×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی خلخال زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، محمد شاد خاطر افزود: با توجه به شرایط جوی و اقلیمی مناسب منطقه خلخال از جمله ارتفاع مناسب از سطح دریا، تنوع گونه‌های گیاهی، وجود مراتع گسترده و کوهستانی بودن شهرستان برای کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی اقدامات اخیر مدیریت جهاد کشاورزی در برگزاری دوره‌های آموزش کشت و پرورش گیاهان دارویی نتیجه‌بخش بوده و این کار منجر به توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر در این بخش شده است.

وی اظهارکرد: ۲۳۵ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خلخال زیرکشت و پرورش انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران ،گل محمدی ،خاکشیر ، آویشن ، رزماری و بالنگوی شهری رفته و مدیریت جهاد کشاورزی برای افزایش ۱۰۰ هکتار به مجموع ۲۳۵ هکتار قبلی برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

او گفت: برای راه‌اندازی سایت‌های الگویی گیاهان دارویی از جمله ایجاد ۱۱۰ هکتار مزرعه گل محمدی ، ایجاد باغ دیم و کاشت نهال بادام تلخ ، سنجد و زیتون در اراضی شیب‌دار ،ایجاد مزرعه الگویی تولید زرشک بی‌دانه و نیز باغ‌های جدید متناسب با نیاز بازار کشاورزی تلاش می‌شود.

شاد خاطر افزود: ترویج و تقویت کشت و تولید گیاهان دارویی ، نوسازی و تقویت مراکز خدمات کشاورزی هشجین و کلور و نیز دهستان برندق به عنوان از مناطق مستعد تولید گیاهان دارویی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی خلخال قرار گرفته است.

وی راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه و فروش گیاهان دارویی ، اجرای طرح یاوران تولید ، تقویت برنامه‌های آموزشی و ترویجی و برگزاری دوره‌های پرورش گیاهان دارویی برای مجریان و متقاضیان اجرای طرح‌های تولید گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل را از قدامات در دست اجرا برای افزایش سطح تولید گیاهان دارویی و افزایش درآمد دست‌اندرکاران بخش تولید گیاهان دارویی این منطقه ذکر کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.