×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش داروهای گیاهی در درمان دیابت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دیابت یک بیماری مزمن است و باید با دوز کامل داروها کنترل شود. داروهای گیاهی نیز نقش مهمی در کنترل دیابت دارند. بسیاری از افراد داروهای گیاهی را ترجیح می‌دهند زیرا هیچ عوارض جانبی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد. گیاهان طبیعی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی افزوده ندارد. داروهای شیمیایی می‌توانند عوارض جانبی مانند اسهال، حالت تهوع و سایر مشکلات گوارشی را نیز به دلیل استفاده طولانی‌مدت از داروهای فرآوری شده مصنوعی ایجاد کنند.

داروهای گیاهی بسیار ارزان هستند و در مقایسه با داروهای شیمیایی به‌راحتی در دسترس هستند و عملکرد آن‌ها بسیار موثر است. داروهای شیمیایی ممکن است سریع کار کنند اما نمی‌توانند کارآمد عمل کنند. در مورد گیاهان دوره‌های طولانی بسیار کارآمد هستند و با دوز مناسب داروهای گیاهی می‌توانیم دیابت را تا حد قابل‌ توجهی کنترل کنیم اما باید مراقب باشیم، زیرا نمی‌توانیم از ترکیب دو داروی شیمیایی و گیاهی باهم استفاده کنیم و ممکن است در آینده منجر به اثرات شدید حتی مرگ شود.

درحالی‌ که این‌گونه روش‌های درمانی معمولا در داروهای شرقی برای درمان بیماری‌های جدی مانند دیابت مورداستفاده قرار می‌گیرد، بسیاری از کارشناسان بهداشت در غرب همچنان در مورد مزایای پزشکی گزارش‌ شده تردید دارند. در حقیقت، ازآنجا که برخی گیاهان، ویتامین‌ها و مکمل‌ها ممکن است با داروهای دیابت (ازجمله انسولین) تداخل داشته باشند و اثرات افت قند خون را افزایش دهند معمولا گفته می‌شود که استفاده از روش‌ های درمانی طبیعی می‌تواند قند خون را به میزان خطرناکی کاهش دهد و خطر ابتلا به سایر عوارض دیابت را افزایش دهد. دلایل موردنظر افراد برای استفاده از این گیاهان خاص هرچه باشد، همیشه باید ابتدا برنامه‌ های خود را با پزشک و گروه مراقبت‌های بهداشتی دیابت در میان بگذارند تا مطمئن شوند که برای بیماری آنان بی‌خطر هستند و دوز مناسب را تعیین کنند.

 

گیاهان دارویی که به‌عنوان دارو استفاده می‌شوند:

 

شنبلیله

ما از این گیاه در بسیاری از غذاهای سنتی خود استفاده می‌کنیم و یک مکمل سودمند برای بیماران دیابتی است. قیمت آن در مقایسه با داروهای شیمیایی بسیار ارزان است و در نزدیک‌ ترین بازار موجود است. به‌طور طبیعی بسیاری از مواد سالم را در خود دارد. این گیاه یک ترکیب ضد دیابت دارد و سطح گلوکز خون را در بدن کنترل می‌کند. روند هضم را روان می‌کند. همچنین قادر است با تحریک سلول‌ های پانکراس تولید انسولین را افزایش دهد. درنتیجه با استفاده از آن می‌توان سطح گلوکز را کنترل کرد.

 

کارلا یا خربزه تلخ

اکثر مردم در مورد این داروی طبیعی اطلاع دارند، زیرا این دارو نه‌ تنها برای درمان دیابت بلکه در بسیاری از بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود. در گروه سبزی‌ های بسیار سالم است و به خاطر تلخی‌ اش معروف است. این گیاه از یک آنزیم طبیعی به نام آلفا گلیکوزیداز تشکیل‌شده است که به کاهش قند خون کمک می‌کند. این ماده دارای عملکرد انسولینی است که در صورت کنترل سطح قند در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

ادعا می‌شود که بسیاری از گیاهان و ادویه‌جات رایج خاصیت کاهش قند خون‌ دارند که باعث می‌شود آن‌ها برای افراد مبتلابه دیابت نوع ۲ یا در معرض خطر زیاد مفید واقع شوند. تعدادی از مطالعات بالینی در سال‌های اخیر  ارتباط بالقوه بین درمان‌ های گیاهی و کنترل قند خون بهبود یافته را نشان می‌دهند که منجر به افزایش استفاده افراد دیابتی از این مواد طبیعی‌ برای کمک به مدیریت وضعیت آنان شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.