×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمنان ظرفیت توسعه کینوا در وسعت زیاد را دارد

کینوا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه کشاورزی دانش‌ بنیان اظهار کرد: استان سمنان به دلیل شرایط  آب و هوایی و اقلیمی خاص ظرفیت تولید گیاه کینوا را در وسعت زیاد دارد.

وی گفت: استان سمنان می‌تواند با تولید کینوا در وسعت زیاد، تأمین‌ کننده نیاز کشور نیز باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: کینوا محصولی کم آب بر و دارای پروتئین بالاست و می‌تواند جایگزین کشت برنج شود.

میرعماد با بیان اینکه سمنان می‌تواند نقش مهمی در تولید انبوه کینوا داشته باشد افزود: این محصول فسادپذیر و نیاز به انبارهای خاص دارد و باید شرکت‌ هایی برای خرید محصول کینوا به کشاورزان معرفی شود.

وی اظهار داشت: بازار فروش محصول کینوا نگرانی و دغدغه اصلی کشاورزان است و اگر این دغدغه حل شود تولید این محصول در استان نیز بهبود و افزایش می‌یابد و رغبت کشاورزان به کشت این محصول ارتقا می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رویکرد فعالیت در حوزه کشاورزی از روش‌ های سنتی به مدرن تغییر یافته است و باید بستر این رویکرد فراهم شود.

میرعماد تأکید کرد: سرمایه‌ گذاری اولیه در بحث کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد رقابت در حوزه تولید به رونق این بخش کمک بسزایی می‌کند؛ بنابراین باید علاوه بر مدیریت درست بستر رقابت بین کشاورزان برای توسعه و رونق تولید فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.